مایکروسافت مقاله هوش مصنوعی را بازپس گرفت

مایکروسافت یک مقاله تولید شده با هوش مصنوعی را منتشر و سپس آن را بازپس گرفت. این مقاله به مردم توصیه کرده بود به عنوان یک مکان توریستی به یک بانک غذای کانادایی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انگجت، این مقاله به نام « به سمت اوتاوا می‌روید؟ جز مواردی است که نباید از دست بدهید!» حاوی توصیه‌هایی برای دیدن یک بازی بیس‌بال، بازدید از یک موزه جنگی و همچنین بازدید از بانک غذای اوتاوا بود.

پاریس مکس، یک نویسنده و تحلیلگر حوزه فناوری در شبکه اجتماعی ایکس به این گزارش اشاره کرد. در بخشی از مقاله هوش مصنوعی آمده است: افرادی که به دیدن ما می‌آیند، شغل و خانواده‌ای دارند که باید از آنها حمایت کنند و همچنین باید هزینه‌هایی پرداخت کنند. زندگی به اندازه کافی سخت است، حالا تصور کنید با شکم خالی تمام این کارها را انجام دهید.

این مقاله پیش از باز پس گرفته شدن در وب سایت «مایکروسافت استارت» سرویس تجمیع اخبار هوش مصنوعی این شرکت (جایگزین مایکروسافت نیوز در ۲۰۲۱ میلادی) مشاهده شد. پس از آن نشریه ورج نیز به این مقاله و توصیه‌های نامناسب آن پرداخت. جف جونز مدیر ارشد مایکروسافت به این نشریه گفت: این مقاله حذف شده و ما مشغول بررسی هستیم تا مشخص شود چگونه از فرایندهای بررسی ما گذر کرده است.

در بخش نام مولف این مقاله فقط به «مایکروسافت سفر» اشاره شده که نشان می‌دهد احتمالا افراد واقعی در نوشتن آن دخالتی نداشته‌اند.

همچنین در بخش «درباره ما» در «مایکروسافت استارت» ادعا شده این وب سایت از نظارت انسانی برای الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که صدها هزار مقاله را بررسی می‌کنند.

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 46188
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha