محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیا کدام است؟

فیس‌بوک با سه میلیارد و یوتیوب با بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر کاربر مقام اول و دوم در محبوبیت را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بررسی اطلاعات پلت‌فرم تحلیل داده‌های تجاری در آخرین ماه سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که فیس‌بوک با سه میلیارد و یوتیوب با بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر کاربر در صدر جدول محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا قرار دارند. دو شبکه اجتماعی واتس‌اپ و اینستاگرام، با زیر ۲.۵ میلیارد کاربر در مقام‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند و پس از این چهار شبکه اجتماعی آمریکایی، تیک‌تاک چینی با ۱.۶ میلیارد کاربر قرار دارد. در قعر جدول هم دو شبکه اجتماعی ایکس و لینکدین قرار دارند که هر یک زیر نیم میلیارد نفر کاربر دارند.

ایلان ماسک در سال ۱۴۰۱ با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار مالکیت توییتر را به دست آورد و از آن زمان تاکنون این شبکه اجتماعی هر روز با مشکلات جدیدی روبه‌رو بوده است؛ یکی از این مشکلات روگردانی بسیاری از کاربران از توییتر بود.

در آذرماه سال جاری، شهردار سوسیالیست پاریس در مقاله‌ای اعلام کرد، از آنجا که شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، به یک «فاضلاب غول‌آسا به وسعت جهان» تبدیل شده، این شبکه را ترک می‌کند.

فیسبوک در کشور هند با ۳۲۰ میلیون کاربر بیشترین محبوبیت را دارد، و پس از هند سه کشور آمریکا و اندونزی و برزیل قرار دارند.

فکر می‌کنید محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در دنیا، کدام است؟

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 53465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha