ارزش بازار مایکروسافت از تولید ناخالص داخلی فرانسه فراتر رفت

رشد ۱.۵ درصدی قیمت سهام این شرکت در روز چهارشنبه حالا ارزش آن را به بیش از ۳ تریلیون دلار رسانده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شرکت مایکروسافت توانست به دومین شرکتی در جهان تبدیل شود که ارزش آن به ۳ تریلیون دلار رسیده است.

برای مقایسه ارزش شرکت مایکروسافت هم اکنون از تولید ناخالص داخلی (GDP) فرانسه بیشتر و مقداری کمتر از تولید ناخالص داخلی بریتانیاست.

مایکروسافت به لطف جهش بزرگ هوش مصنوعی اخیرا توانست از نظر ارزش بازار شرکت اپل را پشت سر بگذارد. رشد ۱.۵ درصدی قیمت سهام این شرکت در روز چهارشنبه حالا ارزش آن را به بیش از ۳ تریلیون دلار رسانده است.

اپل نخستین شرکتی بود که ارزش آن برای مدتی به ۳ تریلیون دلار رسید و هم اکنون بعد از مایکروسافت دومین شرکت با ارزش جهان محسوب می‌شود. مایکروسافت برای یک دهه تعقیب کننده اپل از نظر ارزش بازار بود و ماه گذشته توانست در این زمینه بر اپل پیشی بگیرد.

تصمیم استراتژیک ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری روی هوش مصنوعی و ساخت ابزارهایی چون چت‌جی‌پی‌تی حالا نتایج خود را نشان می‌دهد.

مایکروسافت یکی از هفت عضو گروه موسوم به «هفت شگفت‌انگیز » هستند که شامل شرکتهای اپل، انویدیا، آلفابت، آمازون، متا و تسلا هستند که به تنهایی باعث رشد بازار سهام در هفته‌های اخیر شده‌اند.

بر اساس تحلیل‌های گروه سرمایه‌گذاری بِسپوک، نویدیا و مایکروسافت به تنهایی حدود ۷۵ درصد از سود شاخص S&P ۵۰۰ در امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

تحلیل‌گران مورگان استنلی روز سه شنبه گذشته پیش‌بینی کردند نقش مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی “حتی قوی‌تر” شود و هدف قیمتی خود برای سهام این شرکت را از ۴۱۵ دلار به ۴۵۰ دلار افزایش دادند. تحلیل‌گران بانک آمریکا نیز هدف قیمتی خود را برای مایکروسافت به ۴۵۰ دلار برای هر سهم تغییر دادند و رشد بیشتری را برای این شرکت پیش‌بینی کردند.

مایکروسافت هفته آینده گزارش درآمد فصل چهارم خود را ارائه خواهد کرد.

۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 51579
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha