پول‌پاشی مخفیانه گوگل برای برخی ناشران

طبق گزارشی جدید گوگل به طور مخفیانه با برخی ناشران قراردادهایی بسته تا از ابزارهای هوش مصنوعی جدید شرکت برای انتشار مقاله استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انگجت، ارزش سالانه این قراردادها به چند ده هزار دلار می رسد و بخشی از برنامه ۶ ساله گوگل به نام Google News Initiative (GNI) هستند که برای پروژه های سواد رسانه ای، ابزارهای صحت سنجی و دیگر منابع برای رسانه ها بودجه تامین می کند. اما این اقدام درباره ابزارهای هوش مصنوعی مولد جدید و احتمالا گامی جنجالی برای شرکت به حساب می آید.

به نوشته نشریه Adweek این برنامه هم اکنون تعداد محدودی از ناشران را هدف گرفته است. در بخشی از گزارش نشریه آمده است: ابزارهای بتا(آزمایشی) به ناشران با منابع اندک امکان می دهد با نمایه گذاری گزارش های جدیدا منتشر شده توسط سازمان های دیگر مانند آژانس های دولتی و رسانه های دیگر به طور کارآمدتری این گزارش ها را تجمیع و در مرحله بعد با خلاصه سازی آنها یک گزارش جدید منتشر کنند.

هنوز مشخص نیست دقیقا کدام ناشران تحت چنین قراردادهایی از گوگل بودجه دریافت کرده اند اما طبق گزارش تازه منتشر شده آنها سالانه مبلغی ۵ رقمی دریافت می کنند.

نکته مهم آن است که ناشران شرکت کننده در این برنامه لازم نیست استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا را فاش کنند و از سوی دیگر ناشران ملزم نشده اند به وب سایت هایی که اطلاعات آنها جمع آوری شده نیز اطلاع دهند از محتوایشان برای تولید مقالات نوشته شده با هوش مصنوعی استفاده کرده اند.

۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 52871
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha