پخش زنده فینال مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳ + لینک

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جوانان جهان، نمایندگان ایران صاحب ۳ مدال طلا و یک نقره شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های شانس مجدد پنج وزن دوم از ساعت ۱۶ امروز و مسابقات رده‌بندی و فینال از ساعت ۱۸:۳۰ فردا یکشنبه برگزار می‌شود.

لینک پخش مسابقات کشتی از شبکه ورزش

لینک پخش زنده مسابقات فینال پنج وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان از ساعت ۱۶:۳۰


نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی احمدی وفا در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر لوکاس بنزینگ از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۵ از سد دنیس فلورین میهای دارنده مدال برنز بزرگسالان اروپا از رومانی گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل زاخاری سیلویس از آمریکا به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب فرید سادیخلی از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب علیشیر گانیف از ازبکستان شد و در جایگاه پنچم ایستاد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده بزرگی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر صفر کمال سوگیلی از ترکیه شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر هانگشنگ وی یو از چین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. ده بزرگی در این مرحله کوتو گومی از ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب سومیت از هند شد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف ده بزرگی در این دیدار برنده مبارزه میان سیف اله کورمان از قزاقستان و اولیور سیرزیپزاک از لهستان خواهد بود.

در وزن ۶۳ کیلوگرم احمدرضا محسن نژاد در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر ساندیپ از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر حسین الدین اولیمبویف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ویتالی اریومنکو از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محسن نژاد در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ از سد کومی ساوادا از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر ژانتورو میرزاعلی اف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم اهورا بویری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۲ زولت تاکاس از مجارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ الیاس یانداروف از روسیه را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه ۸ به صفر بر والیوسکی از بلاروس غلبه کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ غلوب مصطفی حسین الاملدین از مصر شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با یکی از کشتی گیران کرواسی، آذربایجان و ترکیه مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم سیدمحمد مهدی میری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر عرفان میرزویف از اوکراین را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱ بر ۱ در مقابل روسلان نوراله‌یف از آذربایجان به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی رسید. میری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ به ایمران علیف از روسیه باخت و با توجه به راه یابی این کشتی گیر روس به دیدار فینال، میری به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه باید با برنده کشتی میان ایمور تیموربکوف از قرقیزستان و آنکیت گولیا از هند کشتی بگیرد و در صورت گذر از این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا برای کسب مدال برنز به مصاف آنری پوتکاریدزه از گرجستان برود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علیرضا عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر دیپاک پونیا از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ابراهیم تابایف از بلژیک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل تورنیکه میکلادزه از گرجستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱ بر ۱ از سد الکساندر سولووی از مولداوی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم یاسین یزدی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۵ ایمام علی اف از روسیه شکست داد. یزدی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۸ اسلام یولویف از قزاقستان شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. وی در این مرحله کاکه گاوا از ژاپن را با نتیجه ۹ بر ۱ شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. یزدی در این مرحله مقابل روبن گئورگیان از ارمنستان با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف آلپرن بربر از ترکیه می رود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ابوالفضل چوبانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر لوایلو ایوانوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل ویات وولکر از آمریکا پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. چوبانی در این دیدار با نتیجه ۱ بر ۱ ویگن نازاریان قهرمان ال گذشته از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب آچیکو بولکوادزه از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیررضا اکبری در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ داریوس کیفر از آلمان کشتی شکست داد. اکبری در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی مقابل ابوبکر خاسالاخانوف از بلاروس شکست خورد و توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با ماگومد مختاروف از روسیه کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل کوین یوسپنسکی از استونی قرار بگیرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل آرامایس هاروتونیان از ارمنستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر طالیپ جیتفجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر فکری محمد عیسی از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر ون هائو جیانگ از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نهایی پنج وزن اول:

۵۵ کیلوگرم: ۱- ایسخار کوربایف (قزاقستان) ۲- فرید صادیخلی (آذربایجان) ۳- نوریستان سیورکولوف (قرقیزستان) و علیشیر گانیف (آذربایجان) ۵- علی احمدی وفا (ایران)
۶۳ کیلوگرم: ۱- احمدرضا محسن نژاد (ایران) ۲- ژانتورو میرزعلی اف (قرقیزستان) ۳- دین اسلام ساگیتجان (قزاقستان) و کومی ساوادا (ژاپن)
۷۷ کیلوگرم: ۱- علیرضا عبدولی (ایران) ۲- الکساندر سولووی (مولداوی) ۳- دیپاک پونیا (هند) و عبدالمسیح عبدالمسیح (روسیه)
۸۷ کیلوگرم: ۱- آچیکو بولکوادزه (گرجستان) ۲- ابوالفضل چوبانی (ایران) ۳- آسان ژانیشوف (قرقیزستان) و ویگن نازاریان (ارمنستان)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- فردین هدایتی (ایران) ۲- ونهائو جیانگ (چین) ۳- آچیلیاس چاریسیدیس (یونان) و فکری محمد عیسی (مصر)

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با ۱۰۵ امتیاز پیشتاز است و تیم های قرقیزستان با ۶۰ امتیاز، قزاقستان با ۴۲ امتیاز، گرجستان با ۳۹ امتیاز، آمریکا با ۳۴ امتیاز و هند با ۳۳ امتیاز در جایگاه های دوم تا ششم قرار دارند.

جمعه ۲۷ مردادماه:
ساعت ۱۰ لغایت ۱۴:۳۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم
ساعت ۱۷ تا ۱۷:۴۵: مسابقات نیمه نهایی اوزان فوق
شنبه ۲۸ مردادماه:
ساعت ۱۰ لغایت ۱۴:۳۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم و شانس مجدد پنج وزن اول
ساعت ۱۷ تا ۱۷:۴۵: مسابقات نیمه نهایی اوزان فوق
ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰: رقابت های رده بندی و فینال اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم
یکشنبه ۲۹ مردادماه:
ساعت ۱۶ تا ۱۷:۱۵: مسابقات شانس مجدد پنج وزن دوم
ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰: رقابت های رده بندی و فینال اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم

اختلاف ساعت ایران با اردن ۳۰ دقیقه است به طوری که ساعت ۱۰ به وقت اردن ۱۰:۳۰ به وقت ایران است.

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 46125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha