چهار بار به هند خوردیم و هر چهار بار باختیم!

نمایندگان ایران در پایان روز نخست رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا که در شهر امان اردن در حال برگزاری است به ۱ مدال طلا و ۳ مدال نقره دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، برای تیم ایران در مسابقات پنج وزن نخست، علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال طلا و ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم، ابراهیم الهی در وزن ۶۵ کیلوگرم و فرزاد صفی جهانشاهی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور اول با نتیجه ۱۴ بر ۴ چانگبائو ژی از چین را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل لوخان دوختوربک اولولو از قرقیزستان به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر امیر هامایون از ترکمنستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. خواری در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل اودیت از هند شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم ابراهیم الهی در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر شهزادبک یاراشیف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۹ ماکوتو هوسوکاوا از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر لی زو از چین را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. با نتیجه ۹ بر ۱ مغلوب سینگ جاسگاران از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی رضایی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر شامیل ایساکوف از اردن را مغلوب کرد. وی در دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر نوارس دهاهی از عراق را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۵ از سد ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

رضایی در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر صفر تایشین یاماجی از ژاپن را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم فرزاد صفی جهان شاهی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ آوتادنیل تولوگونوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دوم با نتیجه ۸ بر صفر دالر گولبایف از ازبکستان را از پیش برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ از سد ماگژان ژانیربای از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. صفی جهان شاهی در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب ساگار ساگلان از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب کامیل کوروگلیف از قزاقستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده بندی رفت. بابالو در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۵ مقابل دیپاک چاهال از هند مغلوب و پنجم شد.

رده بندی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- اودیت (هند) ۲- ابراهیم خواری (ایران) ۳- مری بازاربایف (قاقستان) و یوخان دوختوربک اولو (قرقیزستان)
۶۵ کیلوگرم: ۱- سینگ جاسکاران (هند) ۲- ابراهیم الهی (ایران) ۳- ماکوتو هوسوکاوا (ژاپن) و آدن ساکیبایف (قرقیزستان)
۷۰ کیلوگرم: ۱- علی رضایی (ایران) ۲- تایشین یاماجی (ژاپن) ۳- ظفربک اوتاخانوف (ازبکستان) و محمدعلی کابیدولدانوف (قزاقستان)
۷۹ کیلوگرم: ۱- ساگار جاگلان (هند) ۲- فرزاد صفی جهانشاهی (ایران) ۳- ماگژان ژانیربای (قزاقستان) و سوبارو تاکاهارا (ژاپن)
۹۷ کیلوگرم: ۱- کامیل کوراگلیف (قزاقستان) ۲- آینظر بازاربایف (ازبکستان) ۳- دیپاک چاهال (هند) و یوتا ساساکی (ژاپن) ۵- ابوالفضل بابالو (ایران)

۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 45069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha