کشتی آزاد جوانان ایران قهرمان آسیا شد

تیم ایران با کسب سه مدال طلا و پنج مدال نقره به عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا در اردن دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه در شهر امان اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب ۳ مدال طلای علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرعلی پولادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ۵ مدال نقره ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم، ابراهیم الهی در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۴ کیلوگرم، فرزاد صفی جهان شاهی در وزن ۷۹ کیلوگرم و امیرحسین علیزاده در وزن ۸۶ کیلوگرم بعنوان قهرمانی دست یافت.


در رده بندی تیمی ایران با ۱۹۱ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم های هند با ۱۸۰ و قزاقستان با ۱۶۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور اول با نتیجه ۱۴ بر ۴ چانگبائو ژی از چین را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل لوخان دوختوربک اولولو از قرقیزستان به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر امیر هامایون از ترکمنستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. خواری در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل اودیت از هند شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم شهداد خسروی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۶ مغلوب عبدنور نورلانبک از قزاقستان شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم ابراهیم الهی در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر شهزادبک یاراشیف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۹ ماکوتو هوسوکاوا از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر لی زو از چین را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. با نتیجه ۹ بر ۱ مغلوب سینگ جاسگاران از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی رضایی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر شامیل ایساکوف از اردن را مغلوب کرد. وی در دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر نوارس دهاهی از عراق را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۵ از سد ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. رضایی در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر صفر تایشین یاماجی از ژاپن را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین محمدآقایی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۲ سئونگ مین پارک از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۲ باتبایار باتسوخ از مغولستان را از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۴ برابر محمددین عبداله یف از تاجیکستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدآقایی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب یرخان بکسلطان اف از قزاقستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم فرزاد صفی جهانشاهی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ آوتادنیل تولوگونوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دوم با نتیجه ۸ بر صفر دالر گولبایف از ازبکستان را از پیش برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ از سد ماگژان ژانیربای از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. صفی جهانشاهی در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب ساگار ساگلان از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم امیرحسین علیزاده در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر صفر کوتا ماسودا از ژاپن را از پیش رو برداشت و در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر امانگالی کالدیبک از قزاقستان را مغلوب کرد. علیزاده در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۴ اسکندربک تاجیبایف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر مقابل موکول داهیا از هند مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم محمدمبین عظیمی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر دلگردالای دمبرل از مغولستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر ستوشا واودوا از سریلانکا را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل نوردولت بکنوف از قزاقستان به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عظیمی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۲ شهرزاد پویونوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب کامیل کوروگلیف از قزاقستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده بندی رفت. بابالو در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۵ مقابل دیپاک چاهال از هند مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرعلی پولادی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر سوتا نانگانو از ژاپن را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۳ بر صفر راجات راحول از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. پولادی در دیدار پایانی با نتیجه ۷ بر ۲ از سد نامبارداگوا باتبایار از مغولستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 45089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha