ده بزرگی طلایی شد/ محمدی و آذرم دخت به برنز رسیدند

امیررضا ده بزرگی به مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دیدارهای رده بندی و فینال پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان از بعد از ظهر امروز در شهر اوفا روسیه در حال برگزاری است و نمایندگان کشورمان برای کسب مدال به مصاف حریفان خود رفتند.

بر همین اساس در وزن ۵۵ کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد المیر علی یف از آذربایجان گذشت. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدم اوزون از ترکیه با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ده بزرگی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر ایسخار کوربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک از سد علی مردون عبداله یف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر چیز لاجوآی از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۳ مغلوب ساید باکایف از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، محمدی راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در این گروه مقابل ضیا باباشوف از کشور آذربایجان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر مانوئل استویچا از رومانی را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدحسین آذرم دخت پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر واسیل کوجوک از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۴ مغلوب اکسایوس موکوبو از نروژ شد و با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، آذرم دخت به گروه شانس مجدد رفت. وی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۲ از سد کریستوفر کلانی از مجارستان گذشت و راهی دیدار رده بندی شد. آذرم دخت در این دیدار و در یک کشتی تماشایی با نتیجه ۸ بر ۴ از سد عماد ابوالاتا از مصر گذشت و صاحب مدال برنز شد.

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹
کد خبر: 19149
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha