۲ طلا و ۳ برنز ایران در کشتی فرنگی جوانان آسیا

نمایندگان ایران در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جوانان آسیا صاحب ۲ مدال طلا و ۳ برنز شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پایان مسابقات روز نخست کشتی فرنگی جوانان آسیا در اردن، ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، رضا قیطاسی در وزن ۶۳ کیلوگرم و علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی احمدی وفا در در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر شو هیراتا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفرا آنل مور از هند را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ و ضربه فنی مقابل آیبک آیتبکوف از قزاقستان مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صر عبدوالی رحمتبایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم رضا قیطاسی در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر شویا ایواتا از ژاپن را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب حسین دین اولیمبایف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. قیطاسی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر حسن ناقوج از اردن را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علیرضا عبدولی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر کیریل شیما بوکورو از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۴ از سد پونیا از هند گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. عبدولی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ و ضربه فنی مغلوب عظیم جان صوت علی‌اف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۳ دیاس کالتای از قزاقستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ابوالفضل چوبانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتیجه ۱۰ بر ۱ یونگ دائه چا از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱ از سد ژنیش ژومابیکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. چوبانی در دیدار پایانی با نتیجه ۹ بر صفر نوراسیل امانلی از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی در دور اول بت منیچخ ۹ بر صفر المتاصم کاساسباح از اردن را مغلوب کرد و در دور بعد نیز با نتیجه ۹ بر صفر مقابل اسماعیل گاسانوف از قرقیزستان به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر پاروش از هند را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. هدایتی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۱ ونهائو جیانگ از چین را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی پنج وزن نخست به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- علیشیر گانف (ازبکستان) ۲- آیبک آیتبکوف (قزاقستان) ۳- علی احمدی وفا (ایران) و عظمت کامیلجان اولو (قرقیزستان)
۶۳ کیلوگرم: ۱- حسین الدین اولیمبایف (ازبکستان) ۲- یوسوف اشرف اف (قزاقستان) ۳- رضا قیطاسی (ایران) و بایامان کریم اف (قرقیزستان)
۷۷ کیلوگرم: ۱- عظیم جان صوت اله یف (ازبکستان) ۲- علیبک بردیف (قرقیزستان) ۳- علیرضا عبدولی (ایران) و مایهایمو میرادیلی (چین)
۸۷ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل چوبانی (ایران) ۲- نوراسیل امانلی (قزاقستان) ۳- عبداله عبدالمطلب اف (ازبکستان) و ژنیش ژومابکوف (قرقیزستان)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- فردین هدایتی (ایران) ۲- ونهائو جیانگ (چین) ۳- اسماعیل گاسانوف (قرقیزستان) و جوهر اوزاروف (قزاقستان)

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۱
کد خبر: 44913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha