نتایج مسابقات کشتی قهرمانی جوانان جهان، ۲۰۲۳ + جدول / قهرمانی آزاد و فرنگی کاران ایران در جهان

رقابت های کشتی جوانان جهان، از روزهای ۲۳ تا ۲۹ مرداد به میزبانی اردن برگزار شد و ایران در هر دو رشته آزاد و فرنگی قهرمان جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد جوانان ایران با فاصله زیاد از سایر تیم‌ها، به عنوان قهرمانی جهان در کشور اردن دست یافتند.

نتایج کشتی فرنگی:

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی احمدی وفا در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر لوکاس بنزینگ از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۵ از سد دنیس فلورین میهای دارنده مدال برنز بزرگسالان اروپا از رومانی گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل زاخاری سیلویس از آمریکا به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب فرید سادیخلی از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب علیشیر گانیف از ازبکستان شد و در جایگاه پنچم ایستاد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده بزرگی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر صفر کمال سوگیلی از ترکیه شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر هانگشنگ وی یو از چین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. ده بزرگی در این مرحله کوتو گومی از ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب سومیت از هند شد و راهی دیدار رده بندی شد. ده بزرگی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفرسیف اله کورمان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم احمدرضا محسن نژاد در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر ساندیپ از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر حسین الدین اولیمبویف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ویتالی اریومنکو از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محسن نژاد در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ از سد کومی ساوادا از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر ژانتورو میرزاعلی اف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم اهورا بویری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۲ زولت تاکاس از مجارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ الیاس یانداروف از روسیه را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه ۸ به صفر بر والیوسکی از بلاروس غلبه کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ غلوب مصطفی حسین الاملدین از مصر شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آزات ساریار از ترکیه شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم سیدمحمد مهدی میری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر عرفان میرزویف از اوکراین را شکست داد وی در دور دوم با نتیجه ۱ بر ۱ در مقابل روسلان نوراله یف از آذربایجان به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی رسید. میری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ به ایمران علیف از روسیه باخت و با توجه به راه یابی این کشتی گیر روس به دیدار فینال، میری به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۳ آنکیت گولیا از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی راه یافت. میری در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ مقابل آنری پوتکاریدزه از گرجستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علیرضا عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر دیپاک پونیا از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ابراهیم تابایف از بلژیک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل تورنیکه میکلادزه از گرجستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱ بر ۱ از سد الکساندر سولووی از مولداوی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم یاسین یزدی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۵ ایمام علی اف از روسیه شکست داد. یزدی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۸ اسلام یولویف از قزاقستان شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. وی در این مرحله کاکه گاوا از ژاپن را با نتیجه ۹ بر ۱ شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. یزدی در این مرحله مقابل روبن گئورگیان از ارمنستان با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۱ مقابل آلپرن بربر از ترکیه شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.


در وزن ۸۷ کیلوگرم ابوالفضل چوبانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر لوایلو ایوانوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل ویات وولکر از آمریکا پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. چوبانی در این دیدار با نتیجه ۱ بر ۱ ویگن نازاریان قهرمان ال گذشته از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب آچیکو بولکوادزه از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیررضا اکبری در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ داریوس کیفر از آلمان کشتی شکست داد. اکبری در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی مقابل ابوبکر خاسالاخانوف از بلاروس شکست خورد و توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب ماگومد مختاروف از روسیه شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل آرامایس هاروتونیان از ارمنستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر طالیپ جیتفجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر فکری محمد عیسی از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر ون هائو جیانگ از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

رده بندی انفرادی:

۵۵ کیلوگرم: ۱- ایسخار کوربایف (قزاقستان) ۲- فرید صادیخلی (آذربایجان) ۳- نوریستان سیورکولوف (قرقیزستان) و علیشیر گانیف (آذربایجان) ۵- علی احمدی وفا (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- سوران آقاجانیان (ارمنستان) ۲- سومیت (هند) ۳- امیررضا ده بزرگی (ایران) و ایلکین گوربانوف (آذربایجان)
۶۳ کیلوگرم: ۱- احمدرضا محسن نژاد (ایران) ۲- ژانتورو میرزعلی اف (قرقیزستان) ۳- دین اسلام ساگیتجان (قزاقستان) و کومی ساوادا (ژاپن)
۶۷ کیلوگرم: ۱- مصطفی الاملدین (مصر) ۲- گاسپار ترتریان (ارمنستان) ۳- ارسلانبک سلیم اف (لهستان) و آزات ساریار (ترکیه)
۷۲ کیلوگرم: ۱- ایمران علی اف (روسیه) ۲- لونت لوای (مجارستان) ۳- موحامد علی گوجمن (ترکیه) و آنری پوتکارادزه (گرجستان) ۵- محمدمهدی میری (تهران)
۷۷ کیلوگرم: ۱- علیرضا عبدولی (ایران) ۲- الکساندر سولووی (مولداوی) ۳- دیپاک پونیا (هند) و عبدالمسیح عبدالمسیح (روسیه)
۸۲ کیلوگرم: ۱- آلپرن بربر (ترکیه) ۲- یاسین یزدی (ایران) ۳- ایمام علی اف (روسیه) و داتا چاخایدزه (گرجستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- آچیکو بولکوادزه (گرجستان) ۲- ابوالفضل چوبانی (ایران) ۳- آسان ژانیشوف (قرقیزستان) و ویگن نازاریان (ارمنستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- ابوبکر خاسالخانوف (بلاروس) ۲- گور عیوضیان (گرجستان) ۳- ماگومد مختاروف (روسیه) و روستیسلاو کووالی (مولداوی) ... ۱۰- امیررضا اکبری (ایران)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- فردین هدایتی (ایران) ۲- ونهائو جیانگ (چین) ۳- آچیلیاس چاریسیدیس (یونان) و فکری محمد عیسی (مصر)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۱۶۲ امتیاز ۲- گرجستان ۸۹ امتیاز ۳- ارمنستان ۸۸ امتیاز ۴- ترکیه ۸۱ امتیاز ۵- قرقیزستان ۷۰ امتیاز ۶- قزاقستان ۶۰ امتیاز ۷- هند ۵۵ امتیاز ۸- مصر ۴۶ امتیاز ۹- آذربایجان ۴۳ امتیاز ۱۰- مولداوی ۳۹ امتیاز

نتایج کشتی آزاد

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۳ لغایت ۲۵ مردادماه در شهر امان کشور اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران با مدال های طلای محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۴ کیلوگرم و مدال برنز علی خرمدل در وزن ۶۱ کیلوگرم با ۱۶۵ امتیاز برای سومین بار پیاپی و مقتدرانه بعنوان قهرمانی جهان دست یافت.

پس از تیم ایران آمریکا با ۱۵۲ امتیاز دوم شد و تیم هند نیز با ۱۰۲ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

نتایج نمایندگان کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ مری بازاربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ و ضربه فنی مغلوب روسلان عبداله‌یف از آذربایجان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم علی خرمدل در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر صفر مارک آریاس آلوارز از اسپانیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۵ بر ۵ آکیلبک اورماتوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ لویک میکائیلیان از ارمنستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. خرمدل در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۹ مغلوب الدار احمدالدینوف از روسیه شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. حریف وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل تامازی سولامانیدزه از گرجستان به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیلیپ فروسولا میلا از اسپانیا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر کایجی اوگینو از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. شاکری در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۸ دالگات عبدالکادیروف از روسیه را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ از سد جسی مندز از آمریکا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی رضایی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۶ ابراهیم یاپراک از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر زلیم خان موتسوخایف از لهستان را از پیش رو برداشت. و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر پاول گرایور از مولداوی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ عمربک تالایبک اولو از قرقیزستان را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۶ مغلوب می‌یر شاپیرو از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین محمدآقایی در دور اول با نتیجه ۶ بر ۲ استاس وولف از آلمان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر ایهار شالیما از بلاروس را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر۱ گئورگی گوگریتچیانی از گرجستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. محمدآقایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر آنتون سوچکوف از روسیه را شکست داد و فینالیست شد. وی در دیدار نهایی با نتیجه ۱۵ بر ۵ مغلوب میشل مسنبرینک از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم فرزاد صفی جهانشاهی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب ابراگیم کادیف از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. صفی جهانشاهی در این گروه با نتیجه ۷ بر ۵ ماگجان ژانیربای از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۱ آلیم میسوویتوف از اوکراین را از پیش رو برداشت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. صفی جهانشاهی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۱ مغلوب علی تسوکایف از آذربایجان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم امیرحسین علی‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر موکول داهیا از هند را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب یوگنی میهالسن از مولداوی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، علیزاده از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم محمدمبین عظیمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم بانتیجه ۱۴ بر ۳ سالی سالیف از بلغارستان را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصطفی گادجی مالاچدبیروف از روسیه پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عظیمی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر کنیاز ابویان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۴ از سد رضابک آیتموخان از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر توچی‌گوا از چین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ کامیل کوروگلیف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بابالو دراین مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ کامدن مک دانل از آمریکا را شکست داد و به فینال رسید. وی در این دیدار مقابل ایوان پریماچنکو از اوکراین با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۱ هاکان بیوک جینگیل از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر دا لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر کریستین کارول از آمریکا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. معصومی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر ولادمیر کوچانوف از اوکراین را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه ۱۱ بر صفر سعید احمدتوف از روسیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- یوتو نیشوچی (ژاپن) ۲- لوک لیلیداهل (آمریکا) ۳- ندیربک جومانازاروف (ازبکستان) و ادیک هاراتونیان (ارمنستان) ... ۱۲- احمد محمدنژاد جوان (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- موهیت کومار (هند) ۲- الدار احمدالدینوف (روسیه) ۳- علی خرمدل (ایران) و نیکولاس بوزاکیس (آمریکا)
۶۵ کیلوگرم: ۱- محمدرضا شاکری (ایران) ۲- جسی مندز (آمریکا) ۳- عبداله توپراک (ترکیه) و دالگات عبدالکادیروف (روسیه)
۷۰ کیلوگرم: ۱- می یر شاپیرو (آمریکا) ۲- علی رضایی (ایران) ۳- ماگومد بایتوکایف (روسیه) و ابراهیم یاپراک (ترکیه)
۷۴ کیلوگرم: ۱- میشل مسنبرینک (آمریکا) ۲- حسین محمدآقایی (ایران) ۳- گئورگی گوگریتچیانی (گرجستان) و جایدیپ (هند)
۷۹ کیلوگرم: ۱- ابراگیم کادیف (روسیه) ۲- ساگار جاگلان (هند) ۳- متئو آرتور (آمریکا) و علی تسوکایف (آذربایجان) ۵- فرزاد صفی جهانشاهی (ایران) ... ۱۴- امیرحسین علیزاده (ایران)
۸۶ کیلوگرم:۱- رحیم ماگمادوف (فرانسه) ۲- فومیا ایگاراشی (ژاپن) ۳- بنت برگ (آمریکا) و یوگنی میهاسیان (مولداوی)
۹۲ کیلوگرم: ۱- محمدمبین عظیمی (ایران) ۲- رضابک آیتموخان (قزاقستان) ۳- گئورگی روملاشویلی (گرجستان) و مصطفی گادجی مالاچدبیراف (روسیه)
۹۷ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل بابالو (ایران) ۲- ایوان پریماچنکو (اوکراین) ۳- کامدن مک دانل (آمریکا) و دیپاک چاهال (هند)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیررضا معصومی (ایران) ۲- سعید احمدتوف (روسیه) ۳- هاکان بیوکجینگیل (ترکیه) و راجات روحال (هند)

رده‌بندی تیمی: ۱- ایران ۱۶۵ امتیاز ۲- آمریکا ۱۵۲ امتیاز ۳- هند ۱۰۲ امتیاز ۴- ژاپن ۶۳ امتیاز ۵- ترکیه ۶۱ امتیاز ۶- قزاقستان ۵۶ امتیاز ۷- گرجستان ۵۴ امتیاز ۸- ارمنستان ۵۳ امتیاز ۹- آذربایجان ۴۵ امتیاز ۱۰- اوکراین ۴۴ امتیاز

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: 45918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دکتر مجید نادری زبان انگلیسی DE ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      1 0
      دل مردم را شاد میکنید خدا دلتان را شاد میکند.