۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷
کد خبر: 45979
بازدید: 12976
تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران برای سومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۳ لغایت ۲۵ مردادماه در شهر امان کشور اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران با مدال های طلای محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۴ کیلوگرم و مدال برنز علی خرمدل در وزن ۶۱ کیلوگرم با ۱۶۵ امتیاز برای سومین بار پیاپی و مقتدرانه بعنوان قهرمانی جهان دست یافت.

پس از تیم ایران آمریکا با ۱۵۲ امتیاز دوم شد و تیم هند نیز با ۱۰۲ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

نتایج نمایندگان کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ مری بازاربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ و ضربه فنی مغلوب روسلان عبداله‌یف از آذربایجان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم علی خرمدل در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر صفر مارک آریاس آلوارز از اسپانیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۵ بر ۵ آکیلبک اورماتوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ لویک میکائیلیان از ارمنستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. خرمدل در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۹ مغلوب الدار احمدالدینوف از روسیه شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. حریف وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل تامازی سولامانیدزه از گرجستان به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیلیپ فروسولا میلا از اسپانیا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر کایجی اوگینو از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. شاکری در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۸ دالگات عبدالکادیروف از روسیه را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ از سد جسی مندز از آمریکا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی رضایی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۶ ابراهیم یاپراک از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر زلیم خان موتسوخایف از لهستان را از پیش رو برداشت. و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر پاول گرایور از مولداوی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ عمربک تالایبک اولو از قرقیزستان را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۶ مغلوب می‌یر شاپیرو از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین محمدآقایی در دور اول با نتیجه ۶ بر ۲ استاس وولف از آلمان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر ایهار شالیما از بلاروس را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر۱ گئورگی گوگریتچیانی از گرجستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. محمدآقایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر آنتون سوچکوف از روسیه را شکست داد و فینالیست شد. وی در دیدار نهایی با نتیجه ۱۵ بر ۵ مغلوب میشل مسنبرینک از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم فرزاد صفی جهانشاهی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب ابراگیم کادیف از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. صفی جهانشاهی در این گروه با نتیجه ۷ بر ۵ ماگجان ژانیربای از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۱ آلیم میسوویتوف از اوکراین را از پیش رو برداشت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. صفی جهانشاهی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۱ مغلوب علی تسوکایف از آذربایجان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم امیرحسین علی‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر موکول داهیا از هند را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب یوگنی میهالسن از مولداوی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، علیزاده از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم محمدمبین عظیمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم بانتیجه ۱۴ بر ۳ سالی سالیف از بلغارستان را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصطفی گادجی مالاچدبیروف از روسیه پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عظیمی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر کنیاز ابویان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۴ از سد رضابک آیتموخان از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر توچی‌گوا از چین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ کامیل کوروگلیف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بابالو دراین مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ کامدن مک دانل از آمریکا را شکست داد و به فینال رسید. وی در این دیدار مقابل ایوان پریماچنکو از اوکراین با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۱ هاکان بیوک جینگیل از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر دا لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر کریستین کارول از آمریکا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. معصومی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر ولادمیر کوچانوف از اوکراین را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه ۱۱ بر صفر سعید احمدتوف از روسیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- یوتو نیشوچی (ژاپن) ۲- لوک لیلیداهل (آمریکا) ۳- ندیربک جومانازاروف (ازبکستان) و ادیک هاراتونیان (ارمنستان) ... ۱۲- احمد محمدنژاد جوان (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- موهیت کومار (هند) ۲- الدار احمدالدینوف (روسیه) ۳- علی خرمدل (ایران) و نیکولاس بوزاکیس (آمریکا)
۶۵ کیلوگرم: ۱- محمدرضا شاکری (ایران) ۲- جسی مندز (آمریکا) ۳- عبداله توپراک (ترکیه) و دالگات عبدالکادیروف (روسیه)
۷۰ کیلوگرم: ۱- می یر شاپیرو (آمریکا) ۲- علی رضایی (ایران) ۳- ماگومد بایتوکایف (روسیه) و ابراهیم یاپراک (ترکیه)
۷۴ کیلوگرم: ۱- میشل مسنبرینک (آمریکا) ۲- حسین محمدآقایی (ایران) ۳- گئورگی گوگریتچیانی (گرجستان) و جایدیپ (هند)
۷۹ کیلوگرم: ۱- ابراگیم کادیف (روسیه) ۲- ساگار جاگلان (هند) ۳- متئو آرتور (آمریکا) و علی تسوکایف (آذربایجان) ۵- فرزاد صفی جهانشاهی (ایران) ... ۱۴- امیرحسین علیزاده (ایران)
۸۶ کیلوگرم:۱- رحیم ماگمادوف (فرانسه) ۲- فومیا ایگاراشی (ژاپن) ۳- بنت برگ (آمریکا) و یوگنی میهاسیان (مولداوی)
۹۲ کیلوگرم: ۱- محمدمبین عظیمی (ایران) ۲- رضابک آیتموخان (قزاقستان) ۳- گئورگی روملاشویلی (گرجستان) و مصطفی گادجی مالاچدبیراف (روسیه)
۹۷ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل بابالو (ایران) ۲- ایوان پریماچنکو (اوکراین) ۳- کامدن مک دانل (آمریکا) و دیپاک چاهال (هند)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیررضا معصومی (ایران) ۲- سعید احمدتوف (روسیه) ۳- هاکان بیوکجینگیل (ترکیه) و راجات روحال (هند)

رده‌بندی تیمی: ۱- ایران ۱۶۵ امتیاز ۲- آمریکا ۱۵۲ امتیاز ۳- هند ۱۰۲ امتیاز ۴- ژاپن ۶۳ امتیاز ۵- ترکیه ۶۱ امتیاز ۶- قزاقستان ۵۶ امتیاز ۷- گرجستان ۵۴ امتیاز ۸- ارمنستان ۵۳ امتیاز ۹- آذربایجان ۴۵ امتیاز ۱۰- اوکراین ۴۴ امتیاز

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷
کد خبر: 45979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      2 1
      گشتی
    • یا الله IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      1 0
      ماشاالله به پهلوونای ایرانی و دست مریزاد به اکبر فلاح دوست داشتنی
    • هوشنگ IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      شیر بچه های ایران کل دینا را به لرزه در اورد.ما با برد اینها سر از پا نمی شناسیم.وان نفری که با ناداروری باخت به نظر ما برنده اصلی ان هست دم همه گرم