درز دوباره اطلاعات محرمانه معاملات بورس/در سازمان بورس چه خبر است؟

​​​​​​​سخنگوی سازمان بورس با اشاره به انتشار غیرقانونی بخشی از اطلاعات محرمانه معاملات بازار سرمایه، از اخراج افراد خاطی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس اعلام امیرمهدی صبائی سخنگوی سازمان بورس، این سازمان در راستای اولین اقدام نظارتی خود، پس از انتشار غیرقانونی بخشی از اطلاعات محرمانه معاملات بازار سرمایه، افراد خاطی را اخراج کرد. همچنین این موضوع نزد مراجع قانونی برای مجازات متخلفین در حال پیگیری قرار دارد.

گفتنی است اگرچه تاکنون جزئیات بیشتری در مورد نحوه‌ی تخلف و اطلاعات محرمانه منتشر شده در دسترس نیست، اما مشخصا انتظار می‌رود تا سازمان بورس نسبت به تخلفات رخ داده شفاف سازی بیشتری کند و به طور کامل در مورد این موضوع توضیح دهد.

همچنین گفتنی است اگر این تخلفات سبب سود و زیان افراد در طی معاملات بازار سهام شده است باید نسبت به ابطال معاملات و بازگردادندن سود و زیان آن‌ها اقدامات مقتضی از سوی سازمان بورس صورت گیرد. از طرفی به نظر می‌رسد صرف اخراج تخلف کنندگان نباید در دستور کار باشد و نهادهای نظارتی با ورود به این پرونده، مجازات مقتضی را در خصوص متخلفان اعمال کنند چرا که به هر حال بازار سرمایه، محلی برای حضور سرمایه‌ی همه‌ی آحاد جامعه است و ذی نفعان آن تمامی مردم محسوب می‌شوند.

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 45727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      0 0
      در مورد نماد حکشتی هم ورود کنید حقوقیها وبازار گردان این نماد تبانی کرده وبا منفی کردنهای پی درپی تمام سهام حکشتی را خریده اند خواهشا مردم را بیچاره کردند ورود کنید