سقف واریز وجه در این سامانه برداشته شد

به گفته رئیس سازمان بورس سقف واریز وجه در سامانه‌های معاملاتی بورس برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یکی از مشکلات سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه به سقف واریز وجه در سامانه‌های معاملاتی بازمی‌گردد.

به گفته رئیس سازمان بورس، کاربران سامانه‌های معاملاتی بورس اوراق بهادار از این پس می‌توانند قدرت خرید حساب کاربری خود را با هر مبلغی که مد نظر دارند، بدون محدودیت در درگاه‌های آنلاین بانکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک افزایش دهند.

مجید عشقی از امکان واریز وجه بدون محدودیت در سامانه‌های معاملاتی بورس خبر داد و گفت: کاربران سامانه‌های معاملاتی بورس اوراق بهادار از این پس می‌توانند قدرت خرید حساب کاربری خود را با هر مبلغی که مد نظر دارند، بدون محدودیت در درگاه‌های آنلاین بانکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک افزایش دهند.

* جزییات واریز وجه بدون محدودیت در سامانه‌های معاملاتی بورس

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس، در رابطه با جزییات حذف سقف تراکنش‌های بانکی مشتریان شرکت‌های کارگزاری گفت: با مصوبه هیات عامل بانک مرکزی، آستانه‌های مبلغی مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی در خصوص تراکنش‌های مربوط به مشتریان شرکت‌های کارگزاری‌ از طریق درگاه‌های پرداخت الکترونیک حذف شد.

منوچهر میرزایی، با بیان‌اینکه این اقدام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و پیگیری‌های بانک مرکزی با هدف تسهیل و تسریع جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه انجام شده است، افزود: تا پیش از مصوبه هیات عامل بانک مرکزی تمامی مشتریان از طریق درگاه‌های پرداخت الکترونیک در سامانه‌های معاملات برخط شرکت‌های کارگزاری حداکثر در هر ۲۴ ساعت می‌توانستند ۱۰۰ میلیون تومان از هر کارت به حساب‌های کارگزاری واریز کنند و چنانچه تصمیم بر واریز مبلغی بیش از رقم مذکور داشتند باید به شعبه بانک مربوطه مراجعه می‌کردند یا آنکه طی چند روز متوالی نسبت به واریز مبالغ بالاتر از عدد مذکور اقدام می‌کردند.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به مصوبه هیات عامل بانک مرکزی این سقف برداشته شده و اشخاص بدون محدودیت مبلغ تراکنش می‌توانند تنها از محل کارت بانکی متعلق به خود وجوه را به حساب کارگزاری‌ها واریز کنند.

بنابراین گزارش، تا پیش از این، کاربران و سرمایه‌گذاران قادر بودند روزانه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به قدرت خرید حساب کاربری خود اضافه کنند، اما اکنون مطابق با دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی و سازمان بورس این سقف حذف شده است.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با برداشته شدن سقف واریز وجه، تقاضا در بورس افزایش خواهد یافت و این موضوع می‌تواند روند صعودی بورس که از هفته گذشته آغاز شده است را ادامه‌دار کند.

۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 49000
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha