امشب ساعت ۲۲:۱۵ ؛ نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا؛هلند نارنجی – کرواسی شطرنجی + لینک پخش زنده

مرحله پایانی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا امشب با برگزاری دیدار بین تیم‌های ملی فوتبال هلند و کرواسی آغاز خواهد شد. گفتنی است در همین چارچوب پنج‌شنبه شب دیدار حساس اسپانیا و ایتالیا انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امشب از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه «دِکویپ» شهر روتردام، مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. هلند که میزبانی مرحله پایانی این دوره را برعهده دارد، در خانه به مصاف کرواسی خواهد رفت.

لینک پخش زنده دیدار نیمه نهایی هلند - کرواسی

هلند؛ ۳۵ سال بعد...

پس از سپری کردن بحران‌های مختلف و ناکامی در راهیابی به تورنمنت‌های بزرگ، هلند به تدریج به سطح سابق بازگشت و باز هم تبدیل به یکی از قدرت‌های فوتبال اروپا شد. به ناچار لوئی فان‌خال که عملکرد نسبتاً خوبی در جام‌جهانی داشت بدون باخت نیمکت تیم ملی هلند را ترک کرد تا رونالد کومان برای دومین دوره سرمربی نارنجی‌ها شود. حالا بعد از ۲ بازی، خیلی زود کومان به چالش جدیدی رسیده که البته ۴ سال قبل هم در این موقعیت قرار داشت. کومان مرتبه قبلی تیمش را به فینال رساند و باید ببینیم این مرتبه هم موفق می‌شود یا خیر. هلند ۳۵ سال قبل یک جام اروپایی برد و می‌خواهد این جام تازه را هم به افتخاراتش اضافه کند.

کرواسی؛ جامی که بلیزرها کم دارند

از جام‌جهانی ۲۰۱۸ به بعد که کرواسی همه را با حضور در فینال غافلگیر کرد، روی بلیزرها حساب ویژه‌ای باز می‌شود. کرواسی حالا یکی از تیم‌های برتر فوتبال جهان به شمار می‌رود و زلاتکو دالیچ هم آنقدر موفقیت‌های پررنگی داشته که فدراسیون فوتبال کرواسی با ناکامی‌های بعدی قیدش را نزند. او کرواسی را به نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم رساند. با این حال بلیزرها هنوز جای خالی یک جام را در ویترین افتخارات‌شان حس می‌کنند. کرواسی که همیشه تیمی پرستاره بوده، هنوز هم تیم بازی‌های بزرگ است و می‌تواند از هلند با جام به خانه بازگردد.

آخرین جدال
فوریه ۲۰۰۸ در دیداری دوستانه، هلند موفق شد کرواسی را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد. هیتینگا، هونتلار و هسلینک گل‌های هلند را در آن دیدار به ثمر رساندند.

آمار بازی
۲) هلند و کرواسی تابه‌حال ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم هرکدام یک برد بوده. هلند دیداری دوستانه را برده و کرواسی سال ۱۹۹۸ در نیمه‌نهایی جام‌جهانی حریفش را شکست داد.
۲) این دومین حضور هلند در مرحله پایانی لیگ ملت‌های اروپاست. سال ۲۰۱۹ به فینال هم رسیدند که با شکست مقابل پرتغال در نهایت نایب‌قهرمان شدند.
۱) کرواسی برای نخستین مرتبه راهی نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا می‌شود.
۱) نارنجی‌ها یک قهرمانی اروپایی دارند که در یورو ۱۹۹۸ به‌دست آمد. در آن دوره هلند در فینال شوروی را شکست داد و قهرمان شد.
۰) هلند سال ۲۰۲۲ در هیچ دیداری شکست نخورد و حتی در جام‌جهانی هم در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل آرژانتین در ضربات‌پنالتی مغلوب شدند. اما سال ۲۰۲۳ را با شکست سنگین ۴-۰ مقابل فرانسه شروع کردند.
۱) تنها شکست کرواسی از ابتدای سال ۲۰۲۲ به بعد مقابل آرژانتین قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ بوده است.
۲۲) رونالد کومان از ژانویه و بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۲ برای دومین دوره روی نیمکت هلند نشست. کومان در ۲۲ بازی همراه هلند ۱۲ برد، ۵ تساوی و ۵ شکست داشته.

مصدومان و محرومان
مهم‌ترین بازیکنانی که هلند در اختیار نخواهد داشت، ممفیس دپای و ماتایس دی‌لیخت هستند. تنها مصدوم کرواسی هم یوشکو گواردیول است.

ترکیب احتمالی دو تیم
هلند:
بیلو، دامفریس، بلیند، فان‌دایک، آکه، دی‌رون، واینالدوم، دی‌یونگ، سیمونز، برخواین و خاکپو
کرواسی: لیواکوویچ، یورانوویچ، سوتالو، ارلیچ، سوسا، مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ، پاشالیچ، پریشیچ و کراماریچ

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 43721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      0 0
      دمتون گرم اطلاع دادین