اختصاصی/ ویزای امارات یا پنج ورزشکار اسرائیلی؟ + عکس

هرچند گفته می شود که تیم ملی کاراته فردا شب عازم امارات خواهد شد اما حضور پنج ورزشکار اسرائیلی در جدول رقابتها تهدیدی جدی برای ورزش ایران خواهد بود.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، موضوع ویزا همیشه جزو دردسرهای جدی اهالی ورزش ایران بوده و عدم صدور ویزا یا تاخیر در صدور ویزا یکی از موانعی بوده که همیشه مشغله ذهنی فدراسیون های ورزشی و بالتبع آن ورزشکاران و کادر فنی بوده است. اما این دردسر تا به امروز بیشتر به کشورهای حوزه شینگین ، کانادا ، آمریکا و یا کشورهایی مثل ژاپن یا سنگاپور و تایوان بوده و نه کشوری مثل امارات .... 

شاید در نگاه اول این موضوع با توجه به وسعت سفرهای توریستی و تجاری که از ایران به مقصد امارات صورت می گیرد خنده دار باشد اما واقعی است و متاسفانه حالا ویزای امارات متحده عربی هم کم کم برای ورزش ایران تبدیل به یک دردسر می شود. 
رقابتهای کاراته قهرمانی جهان طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ نوامبر در شهر دوبی امارات متحده عربی انجام خواهد شد و این در حالی است که تا به امروز ویزای اعضای تیم های ملی کاراته ایران مشتمل بر کادر فنی و ورزشکاران کاتا و کومیته انفرادی و تیمی صادر نشده است و شایعات متعددی درباره علل این تاخیر در صدور ویزا شنیده می شود. 


این ماجرا از جایی بحرانی می رسد که گروه های مختلف داوری از کشورمان برای حضور در دوره های ضروری کنترل و ارتقا درجه داوری باید شرکت می کردند و حتی ثبت نام داوران متعددی از کشورمان صورت گرفته بود اما علیرغم اینکه گروه داوری باید زودتر از تیم ملی رهسپار امارات می شد تا در دوره های یاد شده شرکت کند اما این اتفاق نیافتاد و به علت عدم صدور ویزا ، گروه داوران ایرانی از سفر به امارات جا ماندند و این به منزله ، عدم حضور داوران ایرانی در دوره های یاد شده خواهد بود که می تواند معادلات درباره حضور یا عدم حضور داوران ایرانی برای قضاوت در مسابقات جهانی را هم تحت الشعاع خود قرار دهد این در حالی است که جواد سلیمی یکی از داوران برجسته کاراته ایران هم هفته پیش به دلیل آنچه حواشی ناشی از انتشار یک فیلم خصوصی گفته شده از ریاست کمیته داوران برکنار شد و فدراسیون کاراته را با چالش جدی مواجه کرد. واقعیت اینجاست که عدم قضاوت داوران ایرانی در مسابقات جهانی و طبیعتا نداشتن نماینده ای در بین قضات حاضر و همچنین ، عدم حضور یک نماینده از کاراته ایران در کرسی های مختلف فدراسیون جهانی ، برای کاراته ما در امارات دردسر ساز خواهد شد و ممکن است شاهد ناعدالتی های فراوانی باشیم. 

اما بشنوید از یک شایعه عجیب که ممکن است ریشه اصلی مشکلات پیش روی کاراته کاران باشد. بر اساس اعلام فدراسیون جهانی کاراته در میان انبوهی از کاراته کاران کشورهای مختلف جهان ، ۵ ورزشکار مرد و زن اسرائیلی هم در جدول رقابتها هستند که حضور این تعداد ورزشکار از رژیم اشغالگر قدس در جدول رقابتها بی سابقه است و با توجه به مناسبات اخیر سیاسی بین امارات و اسرائیل و از طرفی احتمال بروز برخی شیطنت ها از سوی جریان های داخلی و خارجی مخصوصا موضوعاتی مرتبط با ماجرای رییس اسبق کمیته داوران و همچنین شیطنت رسانه های فارسی زبان ، احتمال برخورد حداقل یکی دو نفر از کاراته کاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی وجود دارد. 

در تصویر زیر میتوانید لیست ورزشکاران ایرانی و اسرائیلی ثبت نام شده برای مسابقات جهانی امارات را ببینید. 



 

از این گذشته فقط ۱۳ روز تا جلسه نهایی دادگاه عالی ورزش برای رسیدگی به پرونده فدراسیون جودو و موضوع شکایت از فدراسیون جهانی در رابطه با موضوع رقابت با ورزشکاران اسرائیلی باقیمانده که می تواند دلیلی برای شیطنت برخی ها در خلال رقابتهای جهانی کاراته باشد. 

در همین رابطه شنیده شده که طی روزهای اخیر جلسات متعددی در کمیته ملی المپیک برای بررسی این تهدید تشکیل شده و طبق شایعاتی که در فضای مجازی شنیده می شود ، نگرانی ها از عدم اعزام تیم ملی کاراته به موضوع ورزشکاران اسرائیلی هم بی ارتباط نیست.  

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 21902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha