هروی عذرخواهی کرد / ناداوری دلیل شکست سنگین کاراته!

سرمربی تیم ملی کاراته با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در رقابت های قهرمانی آسیا، گفت: اتفاقات غیر فنی در این مسابقات باعث شد بچه های ما به حقشان نرسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سید شهرام هروی در گفتگو با ایسنا، با عذرخواهی از جامعه کاراته ایران به دلیل نتایج کومیته انفرادی در رقابت های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: شرایط و آماده سازی تیم ملی برای حضور در رقابت های آسیایی ازبکستان خوب و ایده آل بود اما در جریان برگزاری مسابقات اتفاقاتی رخ داد که فنی نبود و کاری از دست بازیکن و کادر فنی برنیامد. متاسفانه در بیشتر اوزان ناداوری و حتی اشتباهات عمدی باعث شکست بچه های ما شد و باعث شد نفرات ما علی رغم شایستگی برابر رقبایشان شکست بخورند.

سرمربی تیم ملی کاراته، خاطرنشان کرد: بارزترین اتفاق و قصور داوری در مبارزه صالح اباذری در وزن ۸۴+ کیلوگرم رخ داد و به قدری اشتباهات فاحش بود که صدای خیلی ها درآمد. متاسفانه در سایر اوزان هم همین اتفاقات رخ داد و کارشناسان می توانند با مشاهده فیلم ها درباره آن ها نظر بدهند.

وی درباره هشتمین قهرمانی مردان ایران در کومیته تیمی آسیا، گفت: با وجود شرایط بدی که برای تیم ما در رقابت های انفرادی رخ داد، بچه ها در بخش تیمی نمایشی بسیار خوب داشتند و عالی کار کردند. ما با شکست تمامی رقبا راهی فینال شدیم و در فینال هم از سد تیم قزاقستان گذشتیم و ضمن جبران شکست سال گذشته در فینال مقابل این تیم، موفق به کسب هشتمین قهرمانی در قاره آسیا شدیم. بچه های ما با قهرمانی در بخش تیمی نشان دادند یک سر و گردن از دیگر تیم های آسیایی بالاتر هستند و در شرایط برابر می توانند قدرت کاراته ایران را به رخ رقبا بکشند.

هروی در ادامه درباره نمایش ملی پوشان ایران در بخش انفرادی، خاطرنشان کرد: اکثریت نفرات ما از نظر فنی خوب کار کردند اما با اتفاقات غیر فنی نگذاشتند به حقمان در بخش انفرادی برسیم. امیدوارم کاراته در مباحث داوری هر چه بیشتر به عدالت نزدیک شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. همیشه اشتباهات داوری در کاراته بوده و گاهی نیز این اشتباهات به سود ایران تمام شده است اما وای بر اینکه بخواهند به عمد سر یک تیم را ببرند. من پس از این اتفاقات به اعضای شورای داوری جهان هم فیلم های مبارزه بچه هایمان را نشان دادم و ان ها نیز ناداوری در قبال نفرات ما را تایید کردند.

سرمربی تیم ملی کاراته، افزود: مسئولیت نتایج تیم ملی با من است. کاراته ایران موفقیت های بزرگی را بدست آورده و بارها در رویدادهای مهم آسیایی، جهانی و المپیک درخشیده است اما اینبار داوری ها سهم عمده ای در شکست ملی پوشان ما داشت. بچه های ما در رقابت تیمی سطح کیفی خود را نشان دادند. تمام افراد حاضر در سالن همچون ازبک ها، اردنی ها و...تیم ایران را تشویق می کردند و دوست داشتند تیم ایران قهرمان شود چرا که آن ها دیدند داوری ها چه کاری با تیم ایران کرد.

۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 37120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha