دو ایرانی به هم خوردند / فینال ۸۴ کیلو بین ستاره‌های کاراته ایران

در پایان روز نخست لیگ جهانی سری آ پرتغال ۲۰۲۳ سه نماینده کاراته ایران راهی دیدار فینال و رده بندی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پایان رقابت های روز نخست آخرین مرحله کاراته لیگ سری آ در سال ۲۰۲۳ در ماتوسینوس پرتغال، سجاد گنج زاده و صالح اباذری دو نماینده ایران در وزن ۸۴+ کیلوگرم با شکست رقبای خود راهی فینال شدند و مبینا کاویانی در بخش زنان نیز به دیدار رده بندی راه یافت.

سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم ابتدا استفان جاکسیمویچ از اسلوونی را ۷ بر ۱ شکست داد، سپس مقابل میشل گیسلاندی از ایتالیا یک بر ۰ پیروز شد. وی در دور سوم برابر الکساندر کاشیاک از اوکراین ۳ بر یک پیروز شد. گنج زاده در چهارمین دیدار نیز مقابل فرقان کایلی از ترکیه ۳ بر یک پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. گنج زاده در نیمه نهایی نیز با نتیجه قاطع ۹ بر یک نیکلای سکوت از آلمان را شکست داد و به فینال رسید تا روز یکشنبه در فینال با صالح اباذری دیگر نماینده کاراته ایران در این رقابت ها رقابت کند.

صالح اباذری نیز برای رسیدن به فینال پس از قرعه استراحت در دور نخست، توماس کاسا از اسلواکی را ۴ بر ۲ شکست داد، سپس ۱ بر ۰ مقابل کریس بلبنه از فرانسه پیروز شد. وی سپس نونا مریرا از کشور میزبان را ۳ بر ۲ برد و راهی نیمه نهایی شد. اباذری در نیمه نهایی نیز ۶ بر یک دیاس اناربیکوف قهرمان امیدهای آسیا را از پیش رو برداشت و به فینال رسید.

اما مبینا کاویانی در وزن ۶۸- کیلوگرم ابتدا ساندرا هرور از آندورا را ۷ بر ۰ شکست داد، سپس یک بر صفر مقابل ملیندا مارموت دارنده طلای لیگ سری آ قبرس ۲۰۲۳ از فرانسه به برتری رسید و در ادامه نیز لینا بائورن از سوئد را ۶ بر ۲ شکست داد اما در نیمه نهایی ۶ بر ۵ نتیجه را به سارا کریودا واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند.

کاویانی روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید به مصاف لئا وکوجا دارنده مدال برنز لیگ سری آ کانادا ۲۰۲۳ از کرواسی برود.

نفیسه عبدی دیگر نماینده کاراته ایران در این وزن در مبارزه نخست مقابل نماینده اتریش دچار آسیب دیدگی شد و از ادامه مسابقات بازماند.

۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 49422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha