نقره خدابخشی قطعی شد ؛ سجاد گنج‌زاده به فینال نرسید!

مهدی خدابخشی نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم ایران با شکست تمام رقبای خود راهی دیدار فینال کاراته قهرمانی جهان شد اما سجاد گنج‌زاده در سنگین وزن با شکست مقابل حریف خود از فرانسه به دیدار رده‌بندی رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به میزبانی بوداپست مجارستان رقابت‌های کاتای انفرادی و مبارزات اوزان ۶۸- ، ۶۸+ ، ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم برگزار شد.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، مهدی خدابخشی نماینده کاراته ایران در نیمه نهایی با برتری ۶ بر۵ برابر شیمیدا از ژاپن به دیدار فینال مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ راه پیدا کرد تا نخستین کاراته‌کای ایرانی باشد که جواز حضور در دیدار نهایی را کسب می‌کند.

خدابخشی در این دوره از رقابت‌ها ابتدا ۹ بر صفر نماینده قطر را از پیش رو برداشت. او در دور دوم کاراته‌کای لیبی را ۵ بر صفر از پیش رو برداشت. نماینده ایران در دور سوم کاراته‌کای بوسنی را ۵ بر ۲ شکست داد. خدابخشی در دور چهارم و در حساس‌ترین مبارزه خود محمد الجعفری اردن یکی از بهترین‌های این وزن جهان را ۴ – ۴ از پیش رو برداشت تا راهی دیدار نیمه نهایی شد.

مهدی خدابخشی روز شنبه ۶ آبان ماه برای کسب مدال طلا به روی تاتامی برود.

* تلاش گنج زاده برای رسیدن به مدال برنز

همچنین پیش از این سجاد گنج زاده نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای المپیک در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر ۳ برابر مهدی فیلالی از فرانسه شکست خورد و به دیدار رده بندی وزن مسابقات قهرمانی جهان راه یافت.

گنج زاده در مسابقات قهرمانی جهان ابتدا نماینده مقدونیه را ۲ بر یک شکست داد. او در مبارزه دوم کاراته کای چین تایپه را ۵ بر صفر شکست داد و در مبارزه سوم نیز موفق شد ۳ – ۳ از سد طارق حمدی عربستانی عبور کند.

گنج زاده در بازی‌های المپیک نیز در فینال برابر این کاراته کای عربستانی به برتری رسیده بود. نماینده کاراته ایران در مبارزه چهارم ۵ بر ۳ از سد نماینده اسپانیا عبور کرد و راهی نیمه نهایی شد.

گنج زاده روز شنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می‌رود.

همچنین در وزن ۶۸+ کبلوگرم بانوان، لیلا برجعلی ابتدا حریفی از بلغارستان را ۵ بر ۴ برد، وی سپس ۷ بر یک نماینده ازبکستان را برد اما در سومین مبارزه با حساب یک بر یک و در هانتی مغلوب حریف خود از ژاپن شد و به گروه بازنده ها رفت. او در رپه شارژ ۲ بر ۲ به آلمان باخت و حذف شد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم بانوان نیز مبینا حیدری ابتدا حریفی از صربستان را ۶ بر ۲ برد اما در دومین مبارزه ۶ بر ۴ به نماینده اسپانیا باخت و حذف شد.

در بخش کاتای بانوان مهسا افسانه با امتیاز ۴۰/۴ و قرار گرفتن در رده چهارم به مرحله سوم راه یافت اما محمدصدرا شیدزی و مهسا افسانه از رسیدن به مدال بازماندند.

۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 48395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha