عربستان ۸۱۰ میلیارد دلار صرف توسعه گردشگری می‌کند

عربستان طی ۱۰ سال آینده قصد سرمایه‌گذاری ۸۱۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های بزرگ گردشگری این کشور را دارد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از عربین اینداستری، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ گردشگری عربستان طی ۱۰ سال آینده به ۸۱۰ میلیارد دلار می‌رسد چون این کشور عربی قصد دارد اقتصاد خود را  متنوع کرده و وابستگی خود به نفت را کاهش دهد.

 طبق گزارش کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان که تنظیم‌کننده گردشگری این کشور است، پروژه های بزرگ گردشگری که توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی این کشور ساخته می شوند در منطقه‌ای به وسعت بیش از ۶۴۶۳۴ کیلومتر مربع گسترش یافته و ارزش آنها از ۸۱۰ میلیارد دلار (۲.۹۷ تریلیون درهم امارات) می‌گذرد.

 در این میان، پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری «نئوم» در صدر پروژه های بزرگ گردشگری عربستان قرار دارد که پس از تکمیل، یک شهر فوق مدرن خواهد بود. پس از آن پروژه ۱۰ میلیارد دلاری «قدیه» به وسعت ۳۳۴ کیلومتر مربع در ریاض خواهد بود.

 پروژه سوم، پروژه «ریویرا» است که با وسعت ۳۸۰۰ کیلومتر مربع در منطقه شمال قرار دارد و جزایری هم در دریای سرخ به وسعت ۳۴۰۰۰ کیلومتر مربع ساخته می شود. عربستان سعودی یک سری طرح های بزرگ و جذاب برای چند سال آینده در نظر دارد که هر کدام از آنها باعث توسعه بیشتر بخش تفریح و سرگرمی در این کشور می‌شود. دورنمای ۲۰۳۰ کل اقتصاد این کشور و گردشگری آن و حتی کل منطقه خاورمیانه را تغییر می‌دهد.

 مقامات عربستان عقیده دارند با پایان بحران کرونا، سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش گردشگری عربستان فرصت‌های بسیاری برای این صنعت به ارمغان می‌آورد و همه باید برای رشد بزرگ بعدی آماده شوند.

 به علاوه، کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان در نظر دارد موزه هایی در مناطق مختلف این کشور بسازد و از میراث فرهنگی عربستان با هزینه ای بیش از ۱.۳ میلیارد دلار محافظت کند.

 در گزارش این کمیسیون آمده است:«گردشگری ملی در آینده بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی عربستان را به عنوان رو به رشد ترین بخش غیر نفتی این کشور تشکیل می‌دهد. درآمد گردشگری در ۲۰۱۷ تا بیش از ۱۹۳ میلیارد ریال (۵۱ میلیارد دلار) افزایش یافت و در ۲۰۱۸ به ۲۱۱ میلیارد ریال (۵۶ میلیارد دلار) رسید. »

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، تعداد کل سفرهای گردشگری به داخل و خارج از عربستان به ۶۲ میلیون سفر برسد و درآمد گردشگری برای این کشور از ۱۴۲ میلیارد ریال (۳۷ میلیارد دلار) بگذرد.

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
کد خبر: 1678
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha