یحیی سریع: دو کشتی را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که نیروی دریایی این کشور دو کشتی را در دریای سرخ با موفقیت هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (۱۷ بهمن) گفت که نیروی دریایی یمن با موشک‌های دریایی مناسب به طور دقیق دو کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.

به نوشته وبگاه المسیره، او گفت که یکی از این دو کشتی به نام «star nasia» متعلق به کشور آمریکا و دیگری یک کشتی انگلیسی به نام «morning tide» بود.

یحیی سریع تأکید کرد: «عملیات‌های ویژه ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب در چارچوب دفاع مشروع از یمن و مردمش ادامه خواهد داشت».

در این راستا صبح امروز مرکز تجارت دریایی انگلستان (UKMTO) از وقوع حادثه‌ای در دریای سرخ در حدود ۵۷ مایل دریایی غرب بندر حدیده در یمن خبر داد. شرکت امنیت دریایی امبری انگلیس نیز گفت که یک کشتی باری انگلیسی مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفته است.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

شرکت امنیت دریایی امبر تنها این حادثه امنیتی را یک حمله توصیف کرده اما جزئیات بیشتری در خصوص آن ارائه نکرده است و مرکز تجارت دریایی انگلیس به کشتی‌ها توصیه کرده در هنگام عبور از این منطقه احتیاط پیشه کنند.

شرکت امبر می‌گوید «این یک موضوع حساس است» که در آن کسی با افرادی و بر سر چیزی در غرب آسیا نزاع دارند.

حمله به کشتی انگلیسی در شرایطی رخ داده است که بامداد امروز، رسانه‌های محلی یمن، از تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به خاک این کشور خبر دادند و نوشتند که این دو کشور سه بار شرق شهر «صعده» را هدف قرار دادند.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 52095
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha