رشد ۸.۱ درصدی اقتصاد کشورهای عضو گروه ۲۰ در سه ماهه سوم۲۰۲۰

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو گروه ۲۰ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، ۸.۱ درصد رشد کرد اما نسبت به دوران قبل از بحران کرونا در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹، هنوز ۲.۴ درصد پایین تر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شینهوا، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز دوشنبه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو گروه ۲۰ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، ۸.۱ درصد رشد کرد اما نسبت به دوران قبل از بحران کرونا در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹، هنوز ۲.۴ درصد پایین تر است.

بسیاری از اقتصادهای گروه ۲۰ پس از افت دو رقمی در سه ماهه دوم ۲۰۲۰، با رشد دورقمی در سه ماهه سوم مواجه شدند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: تولید ناخالص داخلی در هند به دنبال کاهش ۲۵.۲ درصدی در سه ماهه دوم که شدیدترین رکود اقتصادی ثبت شده بود، در سه ماهه سوم به میزان ۲۱.۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، تولید ناخالص داخلی در فرانسه نیز (با رشد ۱۸.۷ درصدی پس از کاهش ۱۳.۸ درصدی، ایتالیا (با رشد ۱۵.۹ درصدی، پس از کاهش ۱۳.۰ درصدی)، ترکیه (با رشد ۱۵.۶ درصدی، پس از کاهش ۱۰.۸ درصدی)، انگلستان (با رشد ۱۵.۵ درصدی، بعد از کاهش ۱۹.۸ درصدی)، آفریقای جنوبی (با رشد ۱۳.۵ درصدی، پس از کاهش ۱۶.۶ درصدی) و مکزیک (با رشد ۱۲.۱ درصدی، پس از کاهش ۱۷.۰ درصدی) مواجه شد.

سایر اقتصادهای بزرگ نیز شاهد رشد اقتصاد خود در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ بودند: ۸.۹ درصد در کانادا، ۸.۵ درصد در آلمان، ۷.۷ درصد در برزیل، ۷.۴ درصد در ایالات متحده، ۵.۳ درصد در ژاپن، ۳.۳ درصد در استرالیا، ۳.۱ درصد در اندونزی، ۲.۱ درصد در کره جنوبی، و ۱.۲ درصد در عربستان سعودی.

در این بیانیه آمده است: تولید ناخالص داخلی در کل منطقه G۲۰ به طور قابل توجهی زیر سطح سه ماهه مشابه سال قبل (منهای ۲ درصد) باقی مانده است، فقط ترکیه و چین به ترتیب رشد مثبت ۵.۴ و ۴.۹ درصدی را به ثبت رسانده اند در حالی که انگلستان بزرگترین سقوط اقتصادی (منهای ۹.۶ درصد) را تجربه کرد.
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 11294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha