ریاض سفیرش را از بیروت فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد

در پی بروز تنش دیپلماتیک میان ریاض و بیروت به دلیل اظهارات وزیر اطلاع رسایی لبنان، دولت عربستان سفیرش در لبنان را احضار کرده و به سفیر لبنان ۴۸ ساعت وقت داد ریاض را ترک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی عربستان واس گزارش داد که عربستان سفیر خود در لبنان را برای رایزنی احضار کرده است.

در بیانیه رسمی عربستان همچنین آمده است که دولت ریاض به سفیر جمهوری لبنان گفته تا ۴۸ ساعت آینده خاک این کشور را ترک کند.

عربستان سعودی همچنین تصمیم گرفت "تمام واردات لبنان را متوقف کند. و به منظور تامین امنیت شهروندانش در شرایط ناامن لبنان آنچه قبلا در مورد ممنوعیت سفر شهروندان سعودی به لبنان صادر شده بود را تمدید کرد.

در این بیانیه از وضعیت روابط با جمهوری لبنان به دلیل بی توجهی مقامات لبنانی به واقعیت‌ها و عدم تداوم اقداماتی برای اصلاح روابط ابراز تاسف شده است.

تنش دیپلماتیک بین ریاض و بیروت در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در مورد یمن و ائتلاف سعودی که ریاض آن را "تهمت" توصیف کرد، رخ داد.
در همین راستا ، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان با ابراز تاسف از اقدامات عربستان در قبال کشورش گفت که در حال برقراری تماس برای آرام کردن بحران پیش آمده با عربستان است.

میقاتی در بیانیه ای اعلام کرد: ما عمیقا از تصمیم عربستان متأسفیم و امیدواریم که ریاض در این تصمیمات تجدید نظر کند و ما نیز به نوبه خود با تمام تلاش و پشتکار به کار برای رفع ایرادات ادامه خواهیم داد."

وی افزود: وزیر اطلاع رسانی قبل از تصدی این پست مصاحبه کرده بود و اظهاراتش بیانگر نظر دولت نیست».

میقاتی در بیانیه ای که توسط خبرگزاری ملی لبنان منتشر شد، از رهبران کشورهای عربی خواست برای غلبه بر این بحران و حفظ انسجام اعراب در این شرایط حساس تلاش کنند و اشاره کرد که دولتش به برقراری تماس ها برای حل این مشکل ادامه می دهد."

میقاتی در این بیانیه خطاب به ملک سلمان بن عبدالعزیز،پادشاه عربستان و ولیعهدش محمد بن سلمان گفت: «ما مخالفت شدید و قاطع خود را با هر چیزی که به روابط عمیق برادرانه با  عربستان لطمه می‌زند، ابراز می‌کنیم. "

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 21396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha