فشار سنگین انصارالله یمن بر روی ناوگان کشتیرانی اسرائیل، انگلیس و امریکا

رهبر حوثی‌ها اعلام کرد در ادامه همبستگی با فلسطینی‌ها در جنگ غزه، این گروه حملات علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ و دیگر آب‌ها را با استفاده از «تسلیحات زیردریایی» تشدید خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، از ماه نوامبر نیروهای حوثی در حمایت از فلسطینیان، کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن مورد حملات پهپادی و موشکی قرار داده‌اند.

عبدالملک الحوثی در سخنرانی تلویزیونی خود افزود: «عملیات در دریای سرخ و عرب، تنگه باب المندب و خلیج عدن ادامه داشته و تشدید می‌شود». او با اشاره به استفاده از تسلیحات زیردریایی اما جزئیاتی ارائه نکرد.

حملات این گروه مسیری را که حدود ۱۲ درصد کل ترافیک دریایی جهانی را تشکیل می‌دهد، مختل ساخته و شرکت‌ها را مجبور کرده که مسیر طولانی‌تر و گران‌تر را در اطراف دماغه «امید نیک» آفریقا طی کنند.

سخنرانی رهبر این گروه در همان روزی ایراد شد که حوثی‌ها اخطاری رسمی برای بیمه‌گذاران و شرکت‌های کشتیرانی مرتبط با اسرائیل، ایالات متحده و بریتانیا به منظور ممنوعیت کشتیرانی در آب‌های اطراف یمن صادر کردند.

پیام حوثی‌ها که اولین اعلام ممنوعیت این گروه به صنعت کشتیرانی محسوب می‌شود، در قالب دو اخطار از مرکز هماهنگی عملیات بشردوستانه حوثی‌ها به بیمه‌گذاران و شرکت‌های کشتیرانی ارسال شد.

در اطلاعیه‌های روز پنج‌شنبه آمده که کشتی‌هایی که تمام یا بخشی از آن‌ها متعلق به افراد یا نهادهای اسرائیلی، آمریکایی یا بریتانیایی بوده یا تحت پرچم این سه دریانوردی می‌کنند، حق ورود به دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب را ندارند. روز پنج‌شنبه، یکی از مقامات ارشد حوثی به رویترز گفت: «مرکز عملیات بشردوستانه صنعا برای هماهنگ‌کردن عبور امن و آرام کشتی‌ها و شناورهایی است که هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارند».

۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 52684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      1 0
      بارک الله به غیرت‌شون و حاشا به غیرت سایر کشورهای عربی