بازار ارز دو جناحی شد/ تماشاچی بازار باشید

تحلیلگران معتقدند بازار به شدت خبری شده و بازار را به دو دسته جناح افزایش و کاهش تقسیم کرده است. با تجربه‌های بازار توصیه می‌کنند تماشاچی چنین بازاری باشید چرا که احتمال چپ و راست شدن وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بازار ارز که از پشت خط دوشنبه سیگنال افزایش دریافت کرده بود روز سه‌شنبه را با گپ مثبت آغاز کرد. قیمت دلار هرات در ۶۱ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش ارز سقف خطروند نزولی یعنی ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان را شکست. در نیمه دوم با افزایش قیمت درهم و ورود بازار دبی به کانال ۱۷هزار تومان، قیمت دلار هرات با افزایش وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد و تا ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت اما در شکست این مرز مقاومت ناکام ماند و در کف کانال بسته شد. در معاملات پشت خطی قیمت دلار هرات بین ۶۲ هزار تا ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان نوسان داد و در ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت درهم امارات که از افزایش پشت خطی معاملات دوشنبه شب جامانده بود روز سه‌شنبه را با گپ مثبت در ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرد. در ادامه بازار دبی با افزایش وارد کانال ۱۷ هزار تومان شد اما در شکستن مقاومت ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان ناکام ماند و در ۱۷ هزار و ۸۰ تومان بسته شد. قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۲ هزار و ۶۸۲ تومان برآورد می‌شود که با دلار هرات شکاف ۷۸۰ تومانی دارد.

قیمت تتر در ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان شروع کرد و با افزایش تا ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت و در ورود به کانال ۶۳ هزار تومان ناکام ماند. تتر به مقاومت مهمی رسیده که اگر بالای آن تثبیت دهد به افزایش خود ادامه می‌دهد اما در صورت ناکام ماندن در شکست مرز مقاومت با کاهش به سمت کف می‌رود.

به عقیده تحلیل‌گران فنی مرز حمایتی مهم قیمت دلار حوالی ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان قرار دارد و تا زمانیکه بالای این عدد هستیم قیمت به سمت مقاومت حرکت می‌کند. اما اگر سطح حمایت از دست برود شدت فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد و امکان عقب نشینی کانالی وجود دارد. از منظر فنی عدد ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان مرز صعود و نزول بازار است.

تحلیلگران معتقدند بازار به شدت خبری شده و بازار را به دو دسته جناح افزایش و کاهش تقسیم کرده است. با تجربه‌های بازار توصیه می‌کنند تماشاچی چنین بازاری باشید چرا که احتمال چپ و راست شدن وجود دارد.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 54914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha