پخش زنده بازی قهرمان ۴ دوره در تقابل با تیمی آسان ؛ غنا - کیپ ورد ؛ امشب ساعت ۲۳:۳۰ + لینک

تیم‌های ملی فوتبال غنا و کیپ ورد در چارچوب دیدارهای دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ امروز به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۴ از روز ۲۳ دی تا ۲۲ بهمن در ساحل عاج برگزار می‌شود. ۲۴ تیم در قالب ۶ گروه ۴ تیمی این رقابت‌ها حضور دارند.

جام ملتهای افریقا / شگفتی رقم خورد ؛ غنا ۱ - کیپ ورد ۲ + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی فوتبال غنا را می توان یکی از قدیمی ترین‌ها بین تیم‌های آفریقایی دانست که تشکیل اولین تیم فوتبال مردان آن به سال ۱۹۵۰ میلادی بر می‌گردد. این تیم به نام ستاره سیاه آفریقا شهرت داشته و زیر نظر فدراسیون فوتبال فیفا و CAF فعالیت می کند. تیم ملی غنا بدون شک یکی از قوی ترین تیم های آفریقایی است که رقیب سرسختی در مسابقات جام ملت های آفریقا و جام های جهانی برای تیم های دیگر به شمار می رود.

تیم غنا در سال ۲۰۰۵ توانست بهترین بازی های خود را ارائه کرده و به عنوان یک تیم شکست ناپذیر لقب بگیرد. جایزه بهترین تیم تقویت شده توسط فیفا در این سال یکی از جذاب ترین جوایز در تاریخچه تیم ملی فوتبال غنا به شمار می رود. تیم ملی غنا در سال ۲۰۱۴ برای سومین سال متوالی در مسابقات جام جهانی حاضر شدند و در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی توانستند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

در تاریخچه تیم ملی فوتبال غنا، بهترین جایگاه در فیفا رتبه ۱۴، بهترین نتیجه برد ۱۳-۰ مقابل کنیا در سال ۱۹۶۵ و بدترین نتیجه باخت ۱۰-۰ مقابل بلغارستان بوده است. تیم ملی فوتبال غنا تا کنون ۱۸ بار در مسابقات قهرمانی جام ملت های آفریقا شرکت کرده که توانسته در ۴ دوره مقام قهرمانی را کسب کند.

از جمله افتخارات تیم ملی غنا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقام قهرمانی جام ملت های آفریقا در سال های ۱۹۶۳، ۱۹۶۵، ۱۹۷۸، ۱۹۸۲
  • کسب مقام نایب قهرمانی جام ملت های آفریقا در سال های ۱۹۶۸، ۱۹۷۰ و ۱۹۹۲

اما کیپ‌ ورد در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه هفتاد و سه قرار دارد. بهترین رده این تیم در این رده‌بندی مربوط به ماه فوریه ۲۰۱۴ می‌شود که در جایگاه بیست‌وهفتم جهان قرار گرفت و بدترین جایگاه این تیم در رده‌بندی فیفا نیز مربوط به ماه آوریل ۲۰۰۰ می‌شود که در رده صد و هشتاد و دوم جهان جای گرفت.

بر اساس آخرین لیست از بازیکنانی که به اردوی تیم ملی فوتبال کیپ ورد دعوت شده‌اند، اکثر قریب به اتفاق بازیکنان این تیم، لژیونر هستند و در لیگ‌های اسلواکی، پرتغال، بلژیک، مجارستان، ایرلند، مراکش، بلغارستان، آمریکا، جمهوری آذربایجان، روسیه، امارات، یونان، لهستان، عربستان، اسپانیا، سوئیس و اسکاتلند بازی می‌کنند.

پخش زنده بازی غنا - کیپ ورد ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۲۳:۳۰ (شبکه ورزش)

پخش زنده بازی غنا - کیپ ورد ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۲۳:۳۰ (آپارات اسپورت)

پخش زنده بازی غنا - کیپ ورد ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۲۳:۳۰ (آنتن)

جام ملتهای آفریقا ۲۰۲۳ - ساحل عاج / برنامه بازیها، نتایج، فیلم و لینک پخش زنده

۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۴
کد خبر: 51206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha