فشار بالای رقابت روی پادشاه آفریقا ؛ نیجریه - گینه استوایی ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۱۷:۳۰ + لینک

تیم‌های ملی فوتبال نیجریه و گینه استوایی در چارچوب دیدارهای دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ امروز به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۴ از روز ۲۳ دی تا ۲۲ بهمن در ساحل عاج برگزار می‌شود. ۲۴ تیم در قالب ۶ گروه ۴ تیمی این رقابت‌ها حضور دارند.

در شرایطی که جام ملت‌های آفریقا روز گذشته با بازی دو تیم ساحل عاج و گینه بیسائو آغاز شد، همچنان بخش زیادی از توجه علاقه‌مندان فوتبال به سه نام سرشناس فوتبال آفریقاست.

مطابق انتظار محمد صلاح و سادیو مانه به‌مانند ۲ دوره گذشته بازی‌ها، به عنوان ستاره‌های فوتبال جهان در تلاش هستند تا تیمشان را به جایگاه قهرمانی برسانند و از طرفی دیگر ویکتور اوسیمن با ۲۵ سال سن قصد دارد پس از اینکه عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا را به خودش اختصاص داده، بار تهاجمی تیم ملی نیجریه را به دوش بکشد و برای قهرمانی نیجریه تلاش کند.

او در شرایط فعلی هم بهترین بازیکن قاره آفریقا شناخته شده و هم رتبه هشتم توپ طلا را تصاحب کرده و مسئولیت نیجریه بر دوش او است. اکنون کارشناسان عقیده دارند او چه در ناپولی و چه در نیجریه تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد تهاجمی تیمش دارد و البته کارشناسان معتقد بودند با توجه به افت خویچا کواراتسخلیا و دیگر نفرات تهاجمی ناپولی، اوضاع می‌تواند در نیجریه متفاوت باشد چرا که ویکتور بونیفیس ستاره گلزن لورکوزن می‌توانست به او کمک ویژه‌ای کند اما مصدومیت سبب شد تا اوضاع برای اوسیمن متفاوت باشد.

البته احمد موسی کاپیتان تیم ملی نیجریه در توصیف هم وطنش گفت: ما پادشاه آفریقا را داریم و به این معناست که او می‌تواند هر فشاری را تحمل کند.

البته اکنون این تیم هنوز نام‌های تهاجمی قابل توجهی دارد؛ کلیچی ایهناچوا از لسترسیتی، ساموئل چوکوئزه از میلان، موسس سیمون از نانت، عمر صدیق از سوسیداد و ادمولا لوکمن از آتلانتا به عنوان اثرگذاران خط تهاجمی تیم‌های اروپایی حالا در ساحل عاج باید به اوسیمن کمک کنند تا بتواند تیم ملی کشورش را به سمت چهارمین قهرمانی احتمالی ببرد.

این تیم امروز به مصاف گینه استوایی می‌رود و پس از آن هم با ساحل عاج میزبان و گینه بیسائو رقابت خواهد کرد.

پخش زنده بازی نیجریه - گینه استوایی ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۱۷:۳۰ (شبکه ورزش)

پخش زنده بازی نیجریه - گینه استوایی ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۱۷:۳۰ (آپارات اسپورت)

پخش زنده بازی نیجریه - گینه استوایی ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۱۷:۳۰ (آنتن)

جام ملتهای آفریقا ۲۰۲۳ - ساحل عاج / برنامه بازیها، نتایج، فیلم و لینک پخش زنده

۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 51202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha