شکست سویا و پایان رویا حتی برای لیگ اروپا + فیلم خلاصه بازی

تیم های لانس و سویا دیشب در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه بازی‌های شب نخست از هفته ششم و پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (سه‌شنبه) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران شش بازی در گروه‌های C ، A و D برگزار شد که در مهمترین آنها از گروه A، نبرد تیم‌های منچستریونایتد و بایرن مونیخ در ورزشگاه اولدترافورد با برتری یک بر صفر میهمان آلمانی به پایان رسید.

تیم لانس میزبان سویا بود و موفق شد میهمان اسپانیایی‌اش را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. پرژمیسلاو فرانکوسکی در دقیقه ۶۳ از روی نقطه پنالتی لانس را پیش انداخت. سرخیو راموس مدافع کهنه‌کار سویا هم با گلزنی از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۷۹ نتیجه را به تساوی کشاند اما آنجلو فولگینی در ششم دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم، گل دوم میزبان را به ثمر رساند تا سویا دست خالی به خانه برگردد.

به این ترتیب داستان تکراری سوم شدن سویا در مراحل گروهی لیگ قهرمانان برای رفتن به لیگ اروپا و قهرمانی در تورنمنت درجه دوم یوفا، امسال تکرار نخواهد شد و به جای تیم آندلسی، لانس به پلی‌آف لیگ اروپا خواهد رفت.

فیلم خلاصه بازی لانس و سویا

بایرن مونیخ که پیش از این صعودش به‌عنوان سرگروه قطعی شده بود، با تک گل دقیقه ۷۱ کینگزلی کومان که پاس آن را هری کین داد، موفق به کسب پنجمین پیروزی خود شد تا با ۱۶ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن به کارش در مرحله گروهی پایان دهد. در سمت مقابل اما منچستریونایتد با قبول چهارمین باختش در مرحله گروهی چهار امتیازی و در قعر جدول باقی ماند تا علاوه بر شانس صعود، فرصت حضور در پلی‌آف لیگ اروپا را هم از دست بدهد.

فیلم خلاصه بازی بایرن مونیخ - منچستریونایتد

در بازی همزمان میان تیم‌های کپنهاگن و گالاتاسرای در دانمارک، این تیم میزبان بود که با نتیجه یک بر صفر میهمان ترکیه‌ای خود را شکست داد تا با هشت امتیاز پس از بایرن مونیخ به‌عنوان تیم دوم گروه A صعود کند. لوکاس لراگر در دقیقه ۵۸ تنها گل این بازی را برای کپنهاگن به ثمر رساند. گالاتاسرای با وجود شکست در این بازی با پنج امتیاز در رده سوم قرار گرفت تا به پلی‌آف لیگ اروپا برود.

فیلم خلاصه بازی کپنهاگن - گالاتاسرای این لینک با فیلترشکن باز می شود

در گروه C،‌ نیز دو بازی برگزار شد که در پایان آنها ناپولی جواز صعود گرفت. نماینده ایتالیا در دیداری خانگی به مصاف براگای پرتغال رفت که در این بازی سردار ساعتچی بازیکن تیم براگا در دقیقه ۹ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. ویکتور اوسیمن، مهاجم نیجریه‌ای ناپولی هم در دقیقه ۳۳ دومین گل را برای میزبان به ثمر رساند.

ناپولی با این نتیجه ۱۰ امتیازی شد و با تثبیت جایگاهش در رده دوم جدول پس از رئال مادرید راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، رئالی که در بازی همزمان مقابل میزبان آلمانی‌اش یونیون برلین به برتری ۳ بر ۲ دست یافت. کهکشانی‌ها که در این بازی یک پنالتی‌شان در دقیقه ۴۵ توسط لوکا مودریچ هدر رفت و یک دقیقه بعد دروازه‌شان توسط کوین فولاند باز شد،‌ در نیمه دوم با گل‌های خوسلو در دقایق ۶۱ و ۷۲ ورق را برگرداندند، اما دروازه‌ آنها در دقیقه ۸۶ توسط الکس کرال باز شد. با این حال رئال مادرید به حریف امتیاز نداد، چرا که دنی سبایوس در دقیقه ۸۹ سومین گل این تیم را زد.

فیلم خلاصه بازی ناپولی - براگا

به این ترتیب رئال مادرید که پیش از این صعودش را به‌عنوان سرگروه مسجل کرده بود، با کسب حداکثر امتیازات ممکن (۱۸ امتیاز) به کار خود در مرحله گروهی خاتمه داد. یونیون برلین هم با دو امتیازی که داشت در قعر جدول ماند و نتوانست جای براگای چهار امتیازی را در رده سوم بگیرد. بنابراین از گروه سوم مسابقات، پس از رئال مادرید و ناپولی که صعود کردند، براگا به پلی‌آف لیگ اروپا رفت و یونیون برلین هم حذف شد.

فیلم خلاصه بازی رئال مادرید - یونیون برلین

در گروه D نبرد خانگی اینتر با میهمان اسپانیایی‌اش، رئال سوسیه‌داد - دو تیمی که پیش از این صعود کرده بودند - بدون گل تمام شد که البته این نتیجه به سود سوسیه‌داد بود، چرا که این تیم توانست صدر جدول را حفظ کند و به‌عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی شود. هر دو تیم اگرچه با ۱۲ امتیاز به کار خود پایان دادند، اما تفاضل گل بالاتر سوسیه‌داد باعث باقی ماندن این تیم در صدر جدول شد.

فیلم خلاصه بازی اینتر میلان - رئال سوسیداد

بنفیکای پرتغال در بازی همزمان با کسب اولین پیروزی‌اش که با نتیجه ۳ بر یک در خانه سالزبورگ اتریش رقم خورد، از قعر جدول به رده سوم صعود کرد و به پلی‌آف لیگ اروپا رفت. این تیم و سالزبورگ هر دو با چهار امتیاز به کار خود پایان دادند، اما نتایج بهتر بنفیکا در بازی‌های رو در رو باعث صعود این تیم و حذف سالزبورگ شد.

فیلم خلاصه بازی بنفیکا - سالزبورگ

بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری هشت مسابقه در گروه‌های E تا H به پایان می‌رسد.

۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: 50054

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha