پخش زنده لیگ قهرمانان اروپا، بازی آرسنال - بایرن مونیخ امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ساعت ۲۲:۳۰ + لینک

تیم‌های بایرن مونیخ و آرسنال امشب از سری مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های بایرن مونیخ و آرسنال از سری مسابقات مرحله یک چهارم نهایی در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می‌روند.

شما می توانید از طریق لینک زیر به تماشای این بازی بپردازید:

لینک پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال از شبکه ورزش سیما

بایرن‌مونیخ به تازگی کورس قهرمانی بوندس‌لیگا را از دست داده و هفته را با پایان سلطنت ۱۱ ساله‌اش بر فوتبال آلمان پایان خواهد داد اما تنها نوشداروی فراموشی اوضاح بحرانی تیم، چیزی جز تجربه یک بازی راضی‌کننده میان هفته در استادیوم خانگی آرسنال نیست.
لیگ قهرمانان اروپا
دور رفت مرحله یک چهارم نهایی

آرسنال – بایرن‌مونیخ

سه‌شنبه ۲۱ فروردین
ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران
استادیوم امارات
داور: گلن نیبرگ (سوئد)
بر خلاف بایرن‌مونیخ اما تیم لندنی صدرنشین لیگ برتر انگلیس است و در شرایطی که جزئی از جذاب‌ترین کورس قهرمانی در سال‌های اخیر فوتبال انگلیس بوده، پس از سال‌ها طلسم حضور در جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا تحت هدایت میکل آرتتا را شکسته شده می‌بیند و امیدوار به حضور در نیمه‌نهایی است.

آخرین سنگر اعاده حیثیت برای توخل

آرسنال این فصل برای نخستین بار پس از ۱۴ سال به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا رسیده و آخرین باری که توپچی‌ها در این مرحله حاضر بوده‌اند، سال ۲۰۱۰ تحت هدایت ونگر بوده. تیمِ آرتتا به لطف ضربات پنالتی از سد پورتو گذشت اما بایرن‌مونیخ، لاتسیو را در هم کوبید تا حداقل امید به پیشروی در لیگ قهرمانان اروپا همزمان با از دست رفتن شانس قهرمانی بوندس‌لیگا داشته باشد.
لیگ قهرمانان اروپا، آخرین سنگر نجات توماس توخل است که اندکی دردهای باواریا مبنی بر سپری کردن یک فصل از فوتبال آلمان بدون جام را تسکین بخشد و در قامت یک سرمربی مطلقاً بازنده در تابستان پیش رو مونیخ را ترک نکند.

۱۵-۳

بایرن‌مونیخ در سال‌های گذشته، بارها و بارها تیم لندنی را با خاطره دردناک از لیگ قهرمانان اروپا بدرقه کرده است اما این بار، به نظر بخت با توپچی‌ها برای گرفتن انتقام از غول فوتبال آلمان یار باشد. آرسنال در بهترین فرم سال‌های اخیرش پا به این دیدار می‌گذارد و بایرن‌مونیخ در بدترین وضعیت ممکن.
۳ مصاف اخیر آرسنال و بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، با شکست ۵ بر یک توپچی‌ها در هر بازی همراه بوده و سال ۲۰۱۷، وقتی شاگردان ونگر با گل نیمه نخست والکات از حریف در لندن پیش افتادند در نیمه دوم مقابل چشمان تماشاگرانشان ۵ گل دریافت کرده و از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند.

مسافری از باواریا برای ایجاد وحشت در لندن

آن فصل بایرن‌مونیخ در مجموع بازی‌های رفت و برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، آرسنال را با نتیجه تحقیر آمیز ۱۰ بر ۲ بدرقه کرده بود و پیش از آن هم در جریان دیدار دور گروهی فصل ۱۶-۲۰۱۵، آرسنال با همین نتیجه مغلوب بایرن‌مونیخ تحت هدایت پپ گواردیولا شد.
توپچی‌ها در طول تاریخشان تنها ۴ بار سابقه داشته مقابل یک حریف اروپایی با اختلاف ۴ گل یا بیشتر شکست بخورند و پس از آنکه میلان برای نخستین بار در فصل ۱۲-۲۰۱۱ موفق شد با اختلاف ۴ گل آرسنال را شکست دهد، بایرن‌مونیخ ۳ باخت از ۴ شکست سنگین تاریخ آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا را با نتیجه ۵ بر یک رقم زده است.

این بار اما فرق می‌کند!

این تیم آرسنال با صلابت مثال‌زدنی در خط دفاعی‌اش تیمی نیست که بایرن‌مونیخ امید به شکست دادنش با نتایج مشابهی داشته باشد. صدرنشین لیگ برتر انگلیس در هفته‌ گذشت برایتون را با ۳ گل درهم کوبید و بار دیگر کلین‌شیت با تکیه بر دستان داوید رایا را تجربه کرد. درخشش این سنگربان در بازی برگشت دور یک‌هشتم نهایی مقابل پورتو، نقش اصلی صعود به جمع ۸ تیم برتر را ایفا کرد.
 پخش زنده لیگ قهرمانان اروپا، بازی آرسنال - بایرن مونیخ امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ساعت ۲۲:۳۰ + لینک
آرسنال در طول دیدار مقابل برایتون در شرایطی نبض جریان دیدار را در دست داشت که امید گل بیش از ۳ را به ثبت رساند و بار دیگر سرنوشت قهرمان شدنش در لیگ برتر انگلیس پس از ۲۰ سال را در دستان خودش تا پایان فصل نگه داشت. ساکا در فصل جاری لیگ برتر انگلیس، عملکردی به مراتب بهتر از عملکردش در فصل ۲۳-۲۰۲۲ را به نمایش گذاشته و ۱۴ گل به ثمر رسانده است اما فرم خوب این ستاره انگلیسی تنها منحصر به رقابت‌های داخلی فوتبال انگلیس نبوده و در لیگ قهرمانان اروپا هم بهترین بازیکن تیم از نظر تاثیرگذاری مستقیم روی گل‌ها (۷) بوده است.

امیدوار به درخشش ساکا و هاورتز

بوکایو ساکا در فصل منتهی به یورو ۲۰۲۴ در لیگ قهرمانان اروپا موفق شده در پیراهن آرسنال ۳ گل زده و ۴ پاس گل ارسال کند تا جایگاه تثبیت شده‌اش در ترکیب تیم ملی انگلیس را از دست نداده و هواداران را امیدوار به طلسم‌شکنی، چه در رده باشگاهی و چه رده ملی نگه دارد.
فرم خوب ساکا، باعث شده او بهترین عملکرد یک بازیکن آرسنال در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا پس از الکسیس سانچس در فصل ۱۶-۲۰۱۵ را به نمایش بگذارد. آن فصل سانچس روی ۸ گل تیمش در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا تاثیر مستقیم گذاشته و تحت هدایت ونگر علاوه بر ۳ گل، ۵ پاس گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده بود. تک گل آرسنال در آلیانتس آرنا پیش از دریافت گل پنجم هم ساخته سانچس برای ژیرو بود.

لرزه بر اندام مدافعان بایرن

دیگر بازیکن تاثیرگذار فصل جاری آرسنال در مسیر سبقت به سمت قهرمانی لیگ برتر، کای هاورتز، خرید پرحاشیه آرتتا بوده. او مزد اعتماد سرمربی اسپانیایی را به او داده اما در مسابقات اروپایی فصل جاری بیش از یک گل به ثمر نرسانده است. نقش اول پرسینگ تیم‌های حریف در ترکیب آرسنال، این ستاره آلمانی است و باعث شده تیمش در میان تیم‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، رتبه دوم از نظر جلوگیری از ارسال پاس صحیح در فاز تدافعی حریفان توسط مدافعان حریف را داشته باشد و فاکتور فنی PPDA حریفان آرسنال در این فصل، عدد ۹.۴ را نشان می‌دهد.
در این فاکتور تنها عملکرد پاری‌سن‌ژرمن در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا از آرسنال بهتر بوده (۸.۷) و پسران آرتتا، بهتر از ۳۰ تیم دیگر حاضر در لیگ قهرمانان اروپا حریفانشان را در فاز تدافعی تحت فشار گذاشته‌اند. کای در این فصل مسابقات، به‌ تنهایی ۳۷۴ بار پرس سنگین بر مدافعان تیم حریف تحمیل کرده است که ۷۰ پرس او به‌ تنهایی در جریان دیدار مقابل پورتو در دور برگشت مرحله یک پ‌هشتم نهایی مقابل پورتو به انجام رسیده است. این بهترین عملکرد یک بازیکن در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا از این نظر بوده.

همان نقطه ضعفی که آرسنال می‌خواهد

برای بازی امشب، یورین تیمبر تنها غایب آرسنال خواهد بود و بازیکنانی چون تاکاهیرو تومیاسو، توماس پارتی و امیل اسمیت‌رو در دسترس آرتتا برای به میدان فرستادن قرار خواهند داشت. اگرچه تجربه آرسنال در این مرحله مسابقات نسبت به بایرن‌مونیخ بسیار کمتر بوده اما شانس توپچی‌ها برای صعود بیشتر است.
بایرن‌مونیخ با قبول شکست مقابل هایدنهایم در بوندس‌لیگا و اعطای دو دستی شانس قهرمانی به لورکوزن در انتهای هفته پا به این مسابقه می‌گذارد و باواریایی‌ها در شرایطی برای نخستین بار در تاریخ پس از برتری ۲ گله مقابل تیم تازه صعود کرده به بالاترین سطح، بازی را واگذار کردند. هری کین برای بایرن گل زد اما امید گل هر ۲ تیم به نسبت در جریان دیدار برابر بود و باواریایی‌ها امید گل ۱.۴۴ را به حریف اعطا کردند تا در نهایت در نیمه دوم ۳ گل دریافت کنند.


 پخش زنده لیگ قهرمانان اروپا، بازی آرسنال - بایرن مونیخ امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ساعت ۲۲:۳۰ + لینک
همین ماجرا باعث شد شایعاتی مبنی بر اخراج زودهنگام توماس توخل پیش از پایان فصل به گوش برسد. نتیجه مصاف با آرسنال در این دیدار، برای آینده مرد آلمانی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. توخل پیش‌تر اعلام کرده بود در پایان فصل هدایت بایرن‌مونیخ را واگذار خواهد کرد و تنها امیدش به تجربه بالای مصاف با آرسنال در قامت سرمربی است؛ وقتی هدایت چلسی را بر عهده داشت و رقیب لندنی را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند.

فرار از سومین شکست خارج از خانه متوالی

بایرن‌مونیخ هر ۲ دیدار خارج از خانه‌اش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را با شکست پشت سر گذاشته و باواریایی‌ها پس از آنکه مقابل منچسترسیتی با ۳ گل شکست را پذیرفتند، بازی را با یک گل به لاتسیو واگذار کردند و نمی‌خواهند رکورد ۳ شکست متوالی خارج از خانه در ادوار حذفی لیگ قهرمانان اروپا برایشان تکرار شود.
آخرین بار بایرن‌مونیخ در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، ۳ دیدار متوالی خارج از خانه در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را واگذار کرده بود. بارسلونا، منچستریونایتد و فیورنتینا، این باخت‌ها را به باواریایی‌ها تحمیل کردند. این بار اما امید بایرن به ستاره انگلیسی خواهد بود که به بازی در امارات عادت داشته و می‌تواند مانع از سومین شکست متوالی خارج از خانه بایرن‌مونیخ در استادیوم خاطره‌انگیز و حیاط خلوت گذشته بایرن شود!

آرسنال، حریف مورد علاقه کین

کین در قامت بازیکن تاتنهام، ۵ بار دروازه آرسنال در استادیوم خانگی‌اش را باز کرده که این بیشترین میزان گل زده از جانب بازیکن یک تیم میهمان به میزبانی امارات بوده و در کنار هری کین، دیگو ژوتا و جیمی واردی به چشم می‌آید. کین در مجموع ۱۹ مصافش با آرسنال در پیراهن تاتنهام، ۱۴ گل به ثمر رسانده است و تنها عملکرد کاپیتان تیم ملی انگلیس مقابل ۲ حریف دیگر بهتر از آرسنال بوده است؛ لسترسیتی (۲۰) و اورتون (۱۶).
در این میان علاوه بر فرم اسفناک بایرن‌مونیخ، مصدومیت هم توماس توخل را نگران کرده و دستش را نسبت به میکل آرتتا برای انتخاب ترکیب بسته‌تر می‌کند. مانوئل نویر، کینگزلی کومن، لروی سانه و نصیر مزرویی برای این مصاف غایب خواهند بود اما رافائل گئیرو از مصدومیت بازگشته و قادر به همراهی شاگردان توخل خواهد بود.

آرسنال اولین صعود را جشن می‌گیرد؟

این دیدار، پنجمین مصاف رو در روی آرسنال و بایرن‌مونیخ در ادوار حذفی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود که جملگی مصاف‌های آرسنال و بایرن‌مونیخ در نهایت با صعود بایرن‌مونیخ از دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصول ۰۵-۲۰۰۴، ۱۳-۲۰۱۲، ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۷-۲۰۱۶ همراه بوده است. آرسنال امشب چاره‌ای جز برداشتن گامی بلند برای رقم زدن نخستین صعود مقابل بایرن‌مونیخ نخواهد داشت.
از طرف مقابل بایرن‌مونیخ تنها یک از ۶ دیدار خارج از خانه‌اش مقابل تیم‌های انگلیسی را با شکست پشت سر گذاشته و درحالی که تنها شکست مقابل منچسترسیتی به میزبانی اتحاد در فصل گذشته به ثبت رسیده در این مسیر باواریایی‌ها ۴ مرتبه پیروزی در خاک انگلیس را جشن گرفته‌اند.

لندن، شهرِ پیش از این بی‌دفاع

بایرن‌مونیخ ۳ بار سابقه حضور در شهر لندن را داشته که ثمره حضورش در پایتخت انگلیس برای مصاف با هر ۳ تیم مشهور این شهر، آرسنال، تاتنهام و چلسی، برتری با نتیجه ۱۵ بر ۳ در مجموع دیدارها بوده است. آخرین سفر بایرن به امارات مارس ۲۰۱۷ انجام شد و باواریایی‌ها سنگین‌ترین شکست تاریخ آرسنال در این استادیوم از چارچوب تمامی رقابت‌ها را به قرمزهای لندن تحمیل کردند.
آرسنال پس از قبول شکست در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل پورتو به میزبانی دراگائو در ۷ دیدار اخیرش شکست ناپذیر بوده و در این مدت، ۶ پیروزی به ثبت رسانده و تنها مقابل منچسترسیتی با تساوی بدون گل متوقف شدند. پسران آرتتا در این مدت، ۱۸ گل زده و تنها ۲ گل مقابل نیوکاسل و برنتفورد دریافت کرده‌اند. ثمره حضور در این ۷ دیدار، ۵ کلین‌شیت بوده است.

سودای تکرار رکورد پس از ۱۵ سال

پیروزی یک بر صفر آرسنال بر پورتو در بازی برگشت به روند ۵ شکست متوالی توپچی‌ها در بازی‌های خانگی ادوار حذفی لیگ قهرمانان اروپا پایان داده بود. پسران آرتتا امید دارند مقابل بایرن به دومین پیروزی خانگی متوالی دست پیدا کنند.
آخرین باری که آرسنال در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا موفق شده بود بیش از یک پیروزی خانگی در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا به دست بیاورد، فصل ۰۹-۲۰۰۸ بود. شاگران آرسن ونگر، ویارئال و رم را از خانه‌شان با شکست بدرقه کرده و به نیمه‌نهایی مسابقات رسیدند اما در نهایت منچستریونایتد از فینالیست شدن توپچی‌ها جلوگیری به عمل آورد.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 54186

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha