پخش زنده قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا؛ امروز ساعت ۱۴:۳۰ + لینک

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس امروز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ساعت۱۴:۳۰ امروز در نیون سوئیس برگزار خواهد شد. در این مرحله طبق قرعه ۸تیم سرگروه مقابل ۸تیم دوم گروه‌ها قرار می‌گیرند. ۴تیم از اسپانیا، ۳تیم از آلمان، ۳تیم از ایتالیا، ۲تیم از انگلیس و یک نماینده از دانمارک، هلند، پرتغال و فرانسه به مرحله‌حذفی صعود کرده‌اند.

لینک پخش زنده قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا امروز ساعت ۱۴:۳۰

منچسترسیتی، رئال‌مادرید، بارسلونا، دورتموند، اتلتیکومادرید، بایرن‌مونیخ، آرسنال و رئال‌سوسیداد در گروه‌های هشتگانه صدرنشین شدند. نیمی از صدرنشین‌ها اسپانیایی هستند و سویا، تیم پنجم اسپانیا حتی به لیگ اروپا هم راه نیافت. فقط ۲تیم انگلیسی صعود کرده‌اند و منچستریونایتد و نیوکاسل با چهارم شدن در گروه‌های خود نتوانستند در لیگ اروپا بمانند. ۲صدرنشین دیگر از آلمان می‌آیند. نام ۲تیم اینترمیلان و پاری‌سن‌ژرمن در سید دوم، لرزه بر اندام تیم‌های حاضر در سید یک انداخته است.

پورتو و ناپولی هم چندان قرعه آسانی نیستند اما کپنهاگن از دانمارک بهترین حریفی است که یک تیم سید یکی می‌تواند داشته باشد. با توجه به خوش‌شانسی همیشگی گواردیولا در قرعه‌کشی‌ها (غیر از مراحل حذفی فصل پیش) احتمالا این تیم دانمارکی حریف من‌سیتی خواهد شد. آیندهوون هم حریف سرسختی است اما لایپزیش، لاتزیو و پورتو از لحاظ سختی در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرند.

تیم‌های صدرنشین با قرعه‌کشی به مصاف تیم‌های دوم سایر گروه‌ها خواهند رفت و مانند دوره‌های گذشته، امتیاز میزبانی دیدارهای برگشت به تیم صدرنشین تعلق می‌گیرد.

طبق قرعه، تیم‌های یک کشور در این مرحله به‌هم نمی‌خورند. این مورد فقط برای لایپزیش صدق می‌کند که صددرصد به دورتموند یا بایرن نمی‌خورد و برای تیم‌های دیگر هیچ تداخلی وجود ندارد.

آخرین و تنها باری که کپنهاگن از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کرد، فصل۲۰۱۱-۲۰۱۰ بود که فینال در ویمبلی برگزار و بارسا قهرمان اروپا شد. امسال هم کپنهاگن از مرحله گروهی صعود کرده و فینال در ویمبلی برگزار می‌شود. بارسایی‌ها امیدوارند خرافات درست از آب در بیاید.

پی‌اس‌وی آیندهوون هلند در حال‌حاضر تنها تیمی است که در تمام مسابقات خود در نیم‌فصل اردویزه هلند پیروز شده است و پس از ۱۵بازی با ۴۵امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد.

بهترین سناریو این است که رئال‌سوسیداد به پاری‌سن‌ژرمن برخورد کند. سوسیداد به‌دلیل هم‌گروهی با اینترمیلان نمی‌تواند دوباره با این حریف ایتالیایی روبه‌رو شود. اگر پاریس و سوسیداد هم‌بازی شوند، خیال غول‌های سید یکی راحت می‌شود. پاریس با دورتموند هم‌گروه بود و امکان رویارویی دوباره آنها وجود ندارد. شاید اگر اینتر به تور دورتموند بخورد، کمی تعادل برقرار شود. در غیراین‌صورت رویارویی اینتر و پاریس با هر تیم دیگری می‌تواند قرعه مرگ نام بگیرد.

بدترین امکان این است که کپنهاگن با سوسیداد یکی از مسابقات مرحله یک‌هشتم را برگزار کنند.

مسابقات مرحله یک‌هشتم در فوریه۲۰۲۴استارت می‌خورد. دیدارهای دور رفت طی ۴هفته در ۱۳، ۱۴، ۲۰ و ۲۱ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن و روزهای اول و دوم اسفند) برگزار خواهد شد. زمان دیدارهای برگشت نیز روزهای ۵، ‌۶، ۱۲ و ۱۳مارس (۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۳ اسفند) تعیین شده است.

لیگ اروپا

قرعه‌کشی لیگ اروپا و لیگ کنفرانس هم امروز انجام می‌شود. در لیگ اروپا ۳تیم از انگلیس، ۳تیم از فرانسه، ۲تیم از آلمان، ۲تیم از ایتالیا، ۲تیم از جمهوری چک، یک تیم از اسپانیا، اسکاتلند، پرتغال و جمهوری آذربایجان از مرحله گروهی صعود کرده‌اند. تیم‌های صدرنشین یعنی وستهم، ویارئال، لیورپول، آتالانتا، رنجرز، برایتون، لورکوزن و اسلاویا پراگ به‌طور خودکار به مرحله یک‌هشتم می‌روند. تیم‌های دوم گروه‌های هشتگانه، فرایبورگ، مارسی، اسپارتا پراگ، اسپورتینگ لیسبون، تولوز، رن، آاس‌رم و قره‌باغ باید در مرحله یک‌شانزدهم با تیم‌های سوم روبه‌رو شوند؛ گالاتاسرای، لانس، براگا، بنفیکا، فاینورد، میلان، یانگ‌بویز و شاختار دونتسک. برنده این دیدارها در مرحله بعد به مصاف صدرنشینان گروه‌های لیگ اروپا خواهند رفت.

بازی‌های دور رفت ۱۵فوریه۲۰۲۴ (۲۶بهمن) و بازی‌های برگشت هم ۲۲فوریه۲۰۲۴ (۳اسفند) برگزار می‌شود.

با مشخص شدن ۱۶تیم راه یافته به مرحله یک‌هشتم پایانی، قرعه‌کشی این مرحله از رقابت‌ها هم روز ۲۳فوریه۲۰۲۴ (۴اسفند) برگزار می‌شود. بازی‌های رفت ۷مارس۲۰۲۴ (۱۷اسفند) و بازی‌های برگشت نیز ۱۴مارس۲۰۲۴ (۲۴اسفند) انجام می‌شود.

۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 50236

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha