تکلیف صعود پرسپولیس امشب مشخص می‌شود

سرنوشت تیم‌های صعود کننده از منطقه غرب لیگ قهرمانان تقریبا امشب مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های هفته ششم و پایانی مرحله گروهی فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز خواهد شد که ۶ بازی در گروه‌های B ، C و D انجام می‌شود و چهار دیدار دیگر از گروه‌های A و E هم فردا سه‌شنبه پیگیری خواهد شد، اما وضعیت صعود پرسپولیس احتمال دارد تا ۲۴ ساعت پیش از دیدار این تیم مقابل الدحیل قطر مشخص شود.

سرنوشت صعود پرسپولیس تا حدودی دست خودش است که اگر فردا شب در ورزشگاه آزادی مقابل الدحیل قطر به برتری دست پیدا کند، شاید به این مهم برسد ولی حتی برد شاگردان یحیی گل‌محمدی در این جدال حساس هم ممکن است آن‌ها را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نرساند!

1960899

امروز رقابت‌های حساس و سرنوشت‌سازی برای پرسپولیس در دیگر گروه‌ها انجام خواهد شد که جدا از تیم‌های صدرنشین و از پیش صعود کرده مثل العین امارات، الاتحاد عربستان، الهلال عربستان و النصر عربستان، تیم‌های دوم برتر نیز ۳ سهمیه به خود اختصاص خواهند داد ولی ممکن است پرسپولیس در این جمع جای نگیرد.

اگر نوبهار نمنگان ازبکستان، تیم ۱۰ امتیازی گروه D لیگ قهرمانان آسیا را به‌عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر کنار بگذاریم و با توجه به برد قابل پیش‌بینی این تیم در بازی امشب مقابل مومبای سیتی هند، آن‌ها را از پیش صعود کرده بدانیم، دو سهمیه برای تیم‌های دوم برتر در لیگ قهرمانان آسیا خواهد ماند که در این بین شانس سپاهان ایران، شارجه امارات (یا نسف قارشی ازبکستان) و پرسپولیس بیش از بقیه است.

1952953

سپاهان با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۰ امتیازی و تیم دوم جدول گروه C لیگ قهرمانان آسیا است، امشب می‌تواند در رقابت بسیار سخت در زمین الاتحاد عربستان با کسب پیروزی ۱۳ امتیازی شود و به‌عنوان صدر نشین صعودش را قطعی کند که در این صورت الاتحاد با ۱۲ امتیاز در جایگاه دوم همین گروه می‌ایستد و قطعاً پرسپولیس با توجه به اینکه ۸ امتیاز دارد، به این دو تیم نخواهد رسید. از سوی دیگر تساوی سپاهان هم در دیدار امشب احتمالاً صعودشان را قطعی کند، چراکه آنها ۱۱ امتیازی خواهند شد و با توجه به اینکه ۱۵ گل زده‌اند و تفاضل گل مثبت ۵ هم دارند، بعید است پرسپولیس بتواند با ۴ گل زده و تفاضل گل مثبت یک به آن‌ها برسد و فردا شب ۵ گل به الدحیل بزند؛ پس بنابراین تساوی یا برد سپاهان مقابل الاتحاد، کار سرخ پوشان ایران را هم سخت خواهد کرد.

1961880

اما دو مسابقه حساس دیگری که برای پرسپولیس خواهد بود، از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امشب آغاز می‌شود؛ جایی که در گروه B شارجه امارات که مثل پرسپولیس ۸ امتیاز دارد و سه گل زده و البته تفاضل گل آن‌ها صفر است، مقابل تیم ۳ امتیازی و قعرنشین الفیصلی اردن قرار خواهد گرفت که پیروزی شارجه در این دیدار احتمالاً اتفاق می‌افتد، اما اگر آن‌ها در همین مسابقه یک برد پرگل را رقم بزنند، دوباره کار پرسپولیس پیچیده‌تر از همیشه می‌شود. برای مثال، اگر شارجه بتواند با تفاضل گل ۴ گل صاحب پیروزی شود، در آن صورت پرسپولیس نیاز به زدن حداقل سه گل در مسابقه فردا شب مقابل الدحیل دارد که کار راحتی نخواهد بود.

از سوی دیگر هم باید به این نکته توجه داشت که یک اتفاق در گروه B و جدا از نتیجه شارجه مقابل الفیصلی اردن به سود پرسپولیس شود. در دیگر مسابقه حساس این گروه، نسف قارشی ازبکستان با ۱۰ امتیاز و السد قطر با ۷ امتیاز مقابل هم قرار می‌گیرند که برد السد در این بازی، آن‌ها را ۱۰ امتیازی خواهد کرد و احتمالاً به رتبه دوم برساند (که این مسئله به سود پرسپولیس است)، اما حتی تساوی نسف قارشی، احتمالاً منجر به صعود این تیم ازبکستانی خواهد شد، چراکه آن‌ها همین حالا ۱۰ امتیاز و تفاضل مثبت ۴ دارند و اگر مسابقه السد و نسف قارشی با تساوی به پایان برسد، در این‌صورت ازبک‌ها ۱۱ امتیازی خواهند شد و با تفاضل گل مناسب و ۸ گل زده (در حال حاضر)، امید زیادی به صعود پیدا می‌کنند و از سوی دیگر شارجه هم احتمالاً برد قابل پیش‌بینی برابر الفیصلی، امید زیادی به صعود داشته باشد.

صعود نوبهار نمنگان به‌عنوان تیم دوم برتر از گروه D لیگ قهرمانان آسیا تقریبا قابل پیش‌بینی است ولی اگر پرسپولیس این برداشت را کند که سپاهان هم می‌تواند یک تساوی یا برد مقابل الاتحاد به دست بیاورد، در آن صورت شاگردان گل‌محمدی باید فقط چشم به دو مسابقه امشب در گروه دوم داشته و امیدوار باشند که شارجه امارات نتواند با تفاضل گل بالا الفیصلی اردن را شکست بدهد یا نسف قارشی نتواند امتیاز بگیرد، چراکه در این شرایط کار پرسپولیس برای صعود سخت خواهد شد.

۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 49789
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha