رسانه‌های صهونیستی: مذاکرات پیشرفته‌ای با حماس برای تبادل اُسرا در حال انجام است

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی از مذاکرات پیشرفته میان حماس و رژیم صهیونیستی درباره توافق تبادل اُسرا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که مذاکرات پیشرفته‌ای میان حماس و این رژیم درباره توافق تبادل اُسرا در تعداد زیاد به استثنای نظامیان صهیونیست در حال انجام است.

در این گزارش آمده است که بر اساس این توافق، رژیم صهیونیستی اُسرای فلسطینی را آزاد کرده و با ورود سوخت به غزه موافقت خواهد کرد.

نشریه آمریکایی «پولیتیکو» روز شنبه به نقل از مقام‌های صهیونیست گزارش داد که خوش‌بینی محتاطانه‌ای در مورد دستیابی به توافق با حماس درباره اسرا وجود دارد، اما هرگونه توافق موقت و محدود خواهد بود.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز روز جمعه گزارش داد حماس و اسرائیل در حال مذاکره بر سر ۲ طرح برای تبادل اسرا هستند. طبق گزارش این روزنامه، یکی از این طرح‌ها آزادی تعداد کمی از اسرا را شامل می‌شود و طرح دوم ممکن است به آزادی ۱۰۰ نفر از اسرا منجر شود. ذیل یکی از طرح‌ها حماس ۱۰ تا ۲۰ اسیر را در ازای وقفه مختصر در جنگ آزاد خواهد کرد. حماس ممکن است در ادامه حدود ۱۰۰ اسیر دیگر را آزاد کند.

حماس برای آزاد کردن همه اسرایی که مستقیماً جزو نظامیان اسرائیل نیستند خواستار ایجاد وقفه در جنگ، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، سوخت برای بیمارستان‌ها و آزادسازی زنان و کودکان از زندان‌های اسرائیل شده است.

نیویورک‌تایمز به نقل از منابع مطلع نوشت مقام‌های اسرائیلی درباره آزادسازی اسرای فلسطینی ابراز تردید کرده‌اند. ساعاتی قبل‌تر، شبکه سعودی «العربیه» مدعی شد توافقی بر سر تبادل اسرا میان مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. این شبکه سعودی نوشت: «بر سر آزادی اسرای زن و کودک از سوی اسرائیل به‌ ازای آزادی ۱۰۰ نفر از اسرای زن در نزد حماس توافق شده است».

شبکه مصری «القاهره» به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه خوانده بود، نوشته بود مذاکرات قاهره برای برقراری آتش‌بس انسانی در غزه به توافق نزدیک شده است.

۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 49001
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      0 0
      هیمنه صهیونیستا نابوده شده الحمدلله