دومینوی خروج نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از غزه

یک روز پس از اعلام عقب‌نشینی گردان ۷۱۰۷ ارتش اسرائیل، رسانه‌های عبری روز یک‌شنبه ۲۸ نوامبر از خروج تیپ کریاتی از نوار غزه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «ارتش، تیپ کریاتی را که در شمال و شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه مستقر بود، خارج کرده است»، این گزارش روز گذشته شبکه تلویزیونی کان از تداوم دومینوی عقب‌نشینی‌های اسرائیل است.

رسانه‌های اسرائیلی کریاتی را تیپ چهارم ذخیره ارتش اسرائیل در نوار غزه معرفی می‌کنند. روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت درباره این روند عقب‌نشینی نوشت که «با خروج بیشتر نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه، افق پیروزی کامل ما روز به روز دورتر می‌شود».

دومینوی خروج نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از غزه

خروج نظامیان اسرائیل از غزه بعد از تلفات میدانی

روزنامه معاریو امروز در گزارشی نوشت که فعالیت حماس در مناطق شمالی غزه که ارتش اسرائیل تعداد نیروهای خود را در آن کاهش داده، افزایش یافته است؛ «این نگرانی در میان رهبران ارتش وجود دارد که توانمندی‌های نظامی حماس به تدریج در این مناطق افزایش یابد».

دومینوی خروج نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از غزه

انتقال کشته‌های ارتش اسرائیل به بیرون غزه

تا به امروز که ۱۱۴ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، هزاران نفر از نظامیان ارتش اسرائیل در پی ضربات سخت میدانی و تلفاتی سنگین در نبرد با مقاومت فلسطین مجبور به عقب‌نشینی از نوار غزه شده‌اند.

علی‌رغم اعلام گردان‌های القسام مبنی بر هدف دادن نظامیان اسرائیلی و افزایش تلفات دشمن در تمام محورهای درگیری، سرایا القدس نیز امروز اعلام کرد که «در خط مقدم پیشروی در شهر خان یونس مشغول نبرد شدید با نظامیان اسرائیلی با استفاده از مسلسل و سلاح‌های سنگین هستیم».

۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۹
کد خبر: 51781
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha