واشنگتن‌پست: اسرائیل به اندازه فلسطینی‌ها به آتس‌بس نیاز دارد

نشریه آمریکایی واشنگتن‌پست در مطلبی با اشاره به تحولات جنگ غزه نوشت که تل‌آویو و حماس روی توافقی برای توقف جنگ کار می‌کنند که برای دولت صهیونیستی دچار مشکل شده پس از طوفان الاقصی به اندازه فلسطینی‌ها اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رژیم صهیونیستی و حماس در حال از سرگیری مذاکرات برای مبادله اسرای این رژیم با اسرای فلسطینی هستند که با توقف طولانی‌مدت درگیری‌ها و همچنین افزایش جدی کمک‌ها به غیرنظامیان غزه همراه باشد.

این مسائل به بن‌بست رسیده، گره‌کور در این جنگ است. برای دولت صهیونیستی آسیب‌دیده، آزادی اسیران اسرائیلی همان قدر مهم و الزام‌آور است که آتش بس و ورود کمک‌ها برای فلسطینی‌های محاصره شده در آستانه قحطی و بیماری همه‌گیر اهمیت دارد.

هنوز دورنمایی از دستیابی به موفقیت وجود ندارد، اما پیشرفت اخیر در زمینه تکه تکه کردن مشکلات، اولین گشایش از ماه دسامبر در این بن‌بست است که غزه را به کابوس مرگ و بیماری تبدیل کرده است.

خبر اقدام برای از سرگیری مذاکرات، این هفته توسط منابع آگاه صهیونیست و ایالات متحده بیان شد که به دلیل حساسیت موضوعات، ناشناس صحبت می‌کردند. مانند هر جنبه دیگری از درگیری غزه، چانه‌زنی با بی‌اعتمادی عمیق و اختلافات سیاسی داخلی پیچیده شده است، اما مقاماتی که یک هفته پیش از حصول پیشرفت ناامید بودند، اکنون امیدوار هستند.

تل‌آویو در حال فشار آوردن به واسطه‌های مصری و قطری برای ترغیب حماس برای پذیرش چارچوب مذاکره است، بنابراین چانه‌زنی در مورد جزئیات تبادل اسرا و زندانیان ممکن است آغاز شود.

با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه هرگونه درخواست حماس برای آتش‌بس دائمی را رد کرد. اما او با افزایش فشارهای داخلی برای رهایی حدود ۱۳۶ اسیری است که همچنان در کنترل حماس هستند، بنابراین به شدت به یک برنامه برای آزاد شدن آنها نیاز دارد.

۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 51630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha