رژیم صهیونیستی تمایلی به آتش‌بس ندارد!

مقام‌های مصری می‌گویند مذاکره‌کنندگان اسرائیلی خواستار وقفه دوهفته‌ای در جنگ به منظور مبادله گروگان‌ها و زندانیان هستند و تمایلی به گفتگو درباره آتش‌بس دائمی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» طی گزارشی از طرح سه مرحله‌ای ایالات متحده، مصر و قطر برای پایان دادن به جنگ در غزه خبر داد.

در این گزارش آمده است که این سه کشور، با اعمال فشار به اسرائیل و حماس از آن‌ها خواسته‌اند با یک فرایند دیپلماتیک سه مرحله‌ای موافقت کنند؛ فرایندی که با آزادی گروگان‌های اسرائیلی آغاز شده و در پایان به خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و پایان جنگ منجر خواهد شد.

شروط مطرح شده در این طرح با مواضع اسرائیل و حماس در تضاد است و این طرح توسط آن‌ها مورد پذیرش قرار نگرفته است.

در این گزارش به نقل از «یحیی النونو» از مقام‌های رسانه‌ای حماس آمده است که این طرح حاوی هیچ «پیشرفت واقعی» نیست. مقام‌های رژیم صهیونیستی نیز هنوز درباره آن اظهارنظر نکرده‌اند.

با این وجود، مقام‌های آگاه به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که هم اسرائیل و هم حماس مایل به ازسرگیری مذاکرات هستند و احتمالا این مذاکرات طی روزهای آینده در قاهره ادامه یابند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های مصری در این‌باره گفته‌اند که مذاکره‌کنندگان اسرائیلی خواستار وقفه دوهفته‌ای در جنگ به منظور مبادله گروگان‌ها و زندانیان هستند و تمایل چندانی به گفتگو درباره طرح‌های مربوط به آتش‌بس دائمی ندارند.

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 51513
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha