کارنامه جنگی حزب‌الله در ۱۲۰ روز گذشته / تلفات سنگین ارتش اسرائیل در جبهه شمالی

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای آمار عملیات‌های خود و تلفاتی را که طی ۱۲۰ روز گذشته به صهیونیست‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی وارد کرده است، منتشر کرد که طبق آن ۹۶۱ عملیات تاکنون توسط حزب‌الله انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به گزارش فلسطین الیوم و به نقل از واحد رسانه‌ای مقاومت لبنان، حزب‌الله در ۱۲۰ روز گذشته ۹۶۱ عملیات علیه دشمن انجام داده است و تعداد عملیات‌های آن به‌طور میانگین در هر روز ۸ عملیات بوده است.

بر اساس این گزارش بیشترین تعداد عملیات‌های مقاومت لبنان علیه دشمن اشغالگر در جنگ فعلی تاکنون در روز ۲۶ عملیات و کمترین تعداد آن در روز ۲ عملیات بوده است.

درباره نقاط مرزی با فلسطین اشغالی، مقاومت لبنان ۲۲ شهرک صهیونیستی را ۷۲ بار طی این مدت هدف قرار داده است. ۴۵ پایگاه مرزی ارتش صهیونیستی نیز تاکنون ۶۷۰ بار مورد هدف قرار گرفته است، همچنین ۵۳ موضع مرزی ۱۲۲ بار و ۱۹ موضع در عمق فلسطین اشغالی نیز ۶۱ بار هدف قرار گرفته شده است.

از سوی دیگر در جریان عملیات‌های حزب‌الله، صهیونیست‌ها تا مسافت ۴۵کیلومتری مجبور به تخلیه ۴۳ شهرک شده‌اند. درحالی که تعداد آوارگان صهیونیست در جبهه شمالی فلسطین اشغالی ۸۱ هزار نفر اعلام شده اما تعداد واقعی این آوارگان ۲۳۰ هزار نفر است.

در رابطه با تلفات ارتش اشغالگر در جنگ با حزب‌الله نیز مقاومت بیش از ۵۰۰ واحد در شهرک‌های صهیونیستی، ۱۷۸ مقر و موضع و ۲۶ مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر را مورد هدف قرار داده و منهدم کرده است.

حزب‌الله همچنین طی ۱۲۰ روز گذشته ۳۱۶ مرکز تجمع نظامیان صهیونیست، ۲۳۷ تجهیزات فنی، ۲۵ دیوار مرزی و ۲ کارخانه نظامی علاوه بر ۱۴ توپخانه، ۵ پهپاد و هواپیما و ۲ سامانه گنبد آهنین را مورد هدف قرار داده است.

همچنین در این مدت ۲۸ نفربر، ۲۵ تانک و ۴ خودروی لجستیکی ارتش اسرائیل توسط رزمندگان حزب‌الله مورد هدف قرار گرفتند.

در مورد تلفات انسانی نیز در عملیات‌های مقاومت بیش از ۲۰۰۰ صهیونیست کشته یا زخمی شدند.

مقاومت اسلامی لبنان در عملیات‌های خود ۳۲۳ بار از توپخانه، ۲۴۴ بار از موشک‌های زمین به زمین، ۶۸ بار از تیربار و سلاح تک‌تیرانداز و ۲۳ بار از پهپاد استفاده کرده است. تعداد عملیات‌های هوایی مقاومت لبنان هم ۲۳ مورد بود و ۴۰ موشک ضدهوایی و ۳۸۵ موشک هدایت‌شونده نیز در این عملیات‌ها استفاده شده است.

جبهه جنوب لبنان اولین جبهه‌ای بود که بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی گشوده شد و حزب‌الله در این جبهه یک روز بعد از آغاز نبرد بزرگ مقاومت فلسطین ضد اشغالگران یعنی در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۳ رسماً پیوستن خود به این نبرد را اعلام کرد.

ورود حزب‌الله به این نبرد موجب شد صهیونیست‌ها نتوانند همه تمرکز خود را به محورهای جنگ در غزه معطوف کنند و به این ترتیب مقاومت لبنان تا این مرحله و به‌ویژه بعد از تشدید عملیات‌های پیشرفته خود ضد مواضع دشمن صهیونیستی، بار بزرگی از دوش مقاومت در غزه برداشته است.

همان‌طور که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در اولین سخنرانی خود بعد از عملیات طوفان الاقصی گفت، حزب‌الله ارتش اسرائیل را مجبور کرده است یک‌سوم توان خود را متمرکز بر جبهه شمالی و جنگ با مقاومت لبنان کند که همین مسئله بار بزرگی از دوش مقاومت فلسطین در غزه برداشته و یک توازن در این نبرد ایجاد کرده است.

به‌گفته سید حسن نصرالله؛ مقاومت تمامی تجهیزات فنی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در همه مواضعی که مورد هدف قرار می‌داد منهدم کرده است؛ تجهیزاتی که ارزش آنها صدها میلیون دلار تخمین زده می‌شود. دشمن صهیونیستی از این تجهیزات نه‌تنها برای کنترل اطلاعات در نقاط مرزی بلکه برای کنترل اطلاعاتی بخش‌های بزرگی از لبنان نیز استفاده می‌کرد.

در این میان رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به ترس و وحشت حاکم بر شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی در مرز با لبنان اعلام کردند که جبهه شمالی کاملا خالی از سکنه و تبدیل به شهر ارواح شده است و اقتصاد این منطقه از هم پاشیده است.

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 52049
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha