چرا ترور العاروری تشدید خطرناک درگیری‌ها است؟

ترور معاون دفتر سیاسی حماس در لبنان در میانه جنگ غزه می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، معاون دفتر سیاسی حماس و سخنگوی این گروه در لبنان، صالح العاروری، روز سه‌شنبه ترور شد. امری که در میانه جنگ غزه می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها شود.

به گفته علی هاشم، خبرنگار الجزیره در لبنان، این ترور بدان معناست که اسرائیلی‌ها یک بار دیگر در جبهه لبنان با همه کارت‌ها بازی می‌کنند. به عقیده او، در حال حاضر تنش‌های زیادی وجود دارد و این حمله چه با هواپیما، چه پهپاد یا انفجار انجام شده باشد، به این تشدید دامن می زند و ممکن است کل وضعیت جنوب لبنان و شمال را بگیرد و اسرائیل درگیر یک جبهه جدید شود.

او متذکر شده، نکته قابل توجه این است که این اولین بار از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ بین حزب الله و اسرائیل است که اسرائیل آشکارا به داخل بیروت حمله می‌کند.

عماد حرب، مدیر تحقیقات مرکز عرب واشنگتن دی سی هم به الجزیره توضیح داده که چرا ترور صالح العاروری «تشدید خطرناک» درگیری است.

به گفته او، این اولین هدف قرار دادن مقامات حماس در خارج از سرزمین‌های فلسطینی از ۷ اکتبر است. این ترور در منطقه عملیاتی حزب‌الله، دور از مرز لبنان و اسرائیل رخ داد. در واقع، این به عنوان پیامی به حزب‌الله در نظر گرفته شده است که اسرائیل از حمله به هر کسی در هر نقطه از لبنان پروایی ندارد.

۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
کد خبر: 50766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha