رئیس سازمان بورس بالاخره استعفا داد/مدیر ارشد دولت روحانی جایگزین عشقی! + تکذیب شد

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار از استعفای رسمی رئیس این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمدهادی سلیمی‌زاده مدیر روابط عمومی سازمان بورس عنوان کرد: رئیس سازمان بورس استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرده است و این موضوع باید در جلسه امروز شورای عالی بورس مورد بررسی قرار گیرد. برخی از موارد از جمله مخالفت با برخی پیشنهادهای سازمان بورس برای گنجاندن در لایحه بودجه سال آینده مبنی برای حمایت از بازار، از جمله دلایل این استعفا اعلام شده است.

گفته می‌شود خاندوزی با طرح استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس در جلسه امروز شورای عالی بورس موافقت کرده است. جلسه شورای عالی بورس برای تعیین رئیس جدید سازمان بورس ساعت ۱۰:۳۰ امروز دوشنبه آغاز شده است.

با پذیرش استعفای عشقی و با عملکرد فاجعه بار عشقی در دوران تصدی ایشان لازم است نهادهای نظارتی به پرونده تخلفات احتمالی ایشان و مدیرانش رسیدگی کند.

بر اساس آخرین خبرها محمد رضوانی‌فر مدیرعامل اسبق شستا، جایگزین مجید عشقی در سازمان بورس شده است.

رضوانی‌فر، یکی از مدیران اقتصادی ستاد اجرائی فرمان امام (ره) بود که پس از مدیر عاملی پخش البرز و ۶ سال مدیر عاملی گروه البرز برای مدیرعاملی هلدینگ دارویی تأمین شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) انتخاب شد. پس از مدت اندکی وی به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) منصوب شد و سپس با ورود به صنعت غذایی کشور، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت ویتانا شد.
رضوانی‌فر متولد ۱۳۵۶ است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ‌ارشد خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه امام صادق علیه السلام اخذ کرده و دوره دکترای مدیریت بازرگانی با گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی را نیز در دانشگاه علامه‌طباطبایی گذرانده است.رضوانی فر در دولت روحانی با حکم محمد شریعتمداری وزیر پر حاشیه رفاه مدیرعامل شستا شد و انتصاب ایشان به عنوان رئیس سازمان بورس در دولت رئیسی از نکات عجیب به شمار می رود.

استعفای عشقی از سازمان بورس از دستور کار شورای عالی بورس خارج شد

اعضای شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد بر استمرار مدیریت مجید عشقی در سازمان بورس تأکید کردند و استعفای وی را نپذیرفتند.

یک منبع آگاه در شورای عالی بورس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌گفت: امروز در این شورا موضوع استعفای مجید عشقی مطرح شد اعضای شورا این موضوع را بررسی کردند اما بر استمرار مدیریت وی در سازمان بورس و حمایت از وی تأکید کردند و بدین ترتیب موضوع استعفا از دستور کار خارج شد.

همچنین در این جلسه وزیر اقتصاد ضمن حمایت از نگاه جمعی شورای عالی بورس بر ادامه فعالیت مجید عشقی تأکید کرد.

بنابراین گزارش پیش از این مطرح شده بود ممکن است با استعفای عشقی رضوانی‌فر به عنوان رئیس سازمان بورس مطرح شود که این موضوع در شورای عالی بورس رخ نداد.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 35637

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha