۳ مصوبه هیات مدیره سازمان بورس برای کمک به کارگزاری ها

تمدید فرصت یک ساله تطبیق شرکت‌های کارگزاری با استانداردهای موضوع دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری، تمدید اعتبار مجوزهای فعالیت شرکت‌های کارگزاری و اعطای مجوز ۵ ساله فعالیت به شرکت‌های کارگزاری در صورت احراز استانداردهای موضوع دستورالعمل، سه محوری است که در هیات مدیره سازمان به تصویب رسید که به زودی به شرکت‌های کارگزاری ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به سه مصوبه‌ای که به تازگی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با شرکت‌های کارگزاری به تصویب رسانده است، عنوان کرد: این مصوبات به زودی به شرکت‌های کارگزاری ابلاغ خواهد شد.

منوچهر میرزایی با اشاره به مصوبه نخست، اظهار کرد: براساس مصوبه هیات مدیره سازمان در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ با موضوع تصویب دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت شرکت‌های کارگزاری، به شرکت‌های کارگزاری که پیش از دستورالعمل یادشده مجوز تاسیس و فعالیت خود را از سازمان اخذ کرده بودند، به منظور تطبیق وضعیت‌شان با استانداردهای موضوع این دستورالعمل، یک سال از ابلاغ این مصوبه فرصت داده شد.

او با مدنظرقرار دادن مهم‌ترین استانداردهایی که در این دستورالعمل عنوان شده، اذعان کرد: تأمین حداقل سرمایه ثبت و پرداخت شده یک هزار میلیارد ریالی، تأمین دفتر اداری در مالکیت با کاربری اداری ـ تجاری حداقل به متراژ ۵۰۰ متر مربع و تأمین OMS اختصاصی، سه استاندارد یادشده در این دستورالعمل بوده است.

به گفته این مدیر ارشد در سازمان بورس، بر اساس مصوبه هیات مدیره در تاریخ یادشده، مقرر شد در فرصتی یک ساله، کارگزاری‌ها تا تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، سه استاندارد یادشده را در شرایط خود تأمین کنند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس با اشاره به مصوبات اخیر هیات مدیره سازمان در این ارتباط گفت؛ برای تطبیق شرایط کارگزاری‌های موجود با استانداردهای موضوع دستورالعمل، مهلت قبلی یکسال دیگر تمدید شد و بر این اساس، کارگزاری‌های موجود تا تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ فرصت دارند تا شرایط خود را با استانداردهای موضوع دستورالعمل تطبیق دهند.

او با اشاره به موضوع دومی که در هیات مدیره سازمان ضمن موضوع اول به تصویب رسید، ابراز کرد: اعتبار مجوزهای فعالیتی که پیشتر به صورت یک ساله برای شرکت‌های کارگزاری صادر شده بود هم تا تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ تمدید شد؛ به بیانی دیگر، کارگزاری‌هایی که پیشتر مجوز فعالیت یک ساله را دریافت کردند و تاریخ انقضای آنها در حال اتمام است، نیازی نیست برای تمدید به سازمان بورس مراجعه کنند و تاریخ انقضای مجوز آنها تا تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ تمدید شد.

میرزایی موضوع سوم را اعطای مجوز ۵ ساله فعالیت در صورت احراز استانداردهای سه‌گانه برشمرد و افزود: براین اساس، شرکت‌های کارگزاری اگر مجوز فعالیت‌های خود را با شرایط سه‌گانه یادشده در دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری، دریافت یا تمدید کنند، به جای مجوز یک ساله، به آنها مجوز فعالیت ۵ ساله داده می‌شود.

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 30910

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha