تیم ملی والیبال ناگهان از بهشت وارد جهنم شد! + تصاویر

سرخوشی مدال طلای هانگژو برای تیم ملی والیبال فقط چند ساعت دوام داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران که با برتری برابر چین قهرمان بازی‌های آسیایی شد، حالا پس از این قهرمانی بلافاصله راهی شهر ریودوژانیرو برزیل می‌شود تا در تورنمنت انتخابی المپیک به مصاف رقبا برود.

از لحاظ سطح کیفی و همچنین حساسیت، تفاوت مسابقات والیبال انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی از زمین تا آسمان است و باید تیم ملی والیبال با فکری نو و متفاوت از بازی‌های آسیایی وارد میدان شود که در غیر این صورت به سرنوشت لیگ ملت‌های والیبال دچار خواهد شد.

قصد داریم در اینجا رقبای ایران در انتخابی المپیک را معرفی کنیم:

آلمان:
اولین بازی تیم ملی والیبال ایران شنبه هشتم مهر ماه مقابل آلمان است. این بازی استراتژیک‌ترین مسابقه تیم ملی والیبال است و برد و باخت آن تاثیر زیادی بر روند تیم ملی خواهد داشت. آلمان‌ها که در قهرمانی اروپا مقام ششم را به دست آورده‌اند امیدوارند با بازگشت گئورگی گروزر قطر پاسور سی و نه ساله خود به المپیک صعود کنند. این آلمان با آلمانی که در لیگ ملت‌های والیبال بردیم با بازگشت گروزر و زنگر کاملآ متفاوت شده و اگر نتوانیم گروزر را کنترل کنیم قطعا به مشکل خواهیم خورد.

1931583

اوکراین:
دومین حریف ایران در انتخابی المپیک اوکراین است که باید بامداد دوشنبه به مصاف آن‌ها برویم. اوکراینی‌ها که در دو سال اخیر پیشرفت خوبی داشته‌اند با داشتن چند ستاره نظیر اوله پلوتینِتسکی بازیکن تیم پروجا ایتالیا، واسیل توپشی، کوالوف و یوری سمنیوک حریف قدرتمندی به نظر می‌آیند. این تیم که در رنکینگ از ایران کمی فاصله دارد و خطری محسوب نمی‌شود اما برای کسب پیروزی به مصاف ما خواهد آمد. آنها با داشتن پلوتینِتسکی در سرویس بسیار خطرناک هستند و نباید این تیم را هم دست کم گرفت.

1931584

قطر:
خوشبختانه سومین بازی ایران برابر قطر است. این بازی که بهروز عطایی پس از مشخص شدن قرعه قول پیروزی برابر این تیم را داد، فرصت خوبی است تا از بازیکنان ذخیره استفاده کرد تا به بازیکنان اصلی کمتر فشار بیاید. قطر که در بازی‌های آسیایی مقابل ایران سه بر صفر شکست خورده، حالا زخم خورده از این مسابقه است و می‌آید تا اعاده حیثیت کند. این تیم‌ سال‌هاست که بازیکنانش با هم بازی می‌کنند و می‌توانند خطری پنهان برای ما باشند. میلوش استفانوویچ، وایدی رایمی، رنان ریبرو، یوسف اوغلاف، ابراهیم ابراهیم و بلال ابونابوت ستاره‌های این تیم با سرمربی گری کامیلو آندرس سوتو هستند.

1931586

جمهوری چک:
کمتر از بیست و چهار ساعت پس از بازی برابر قطر ایران باید مقابل جمهوری چک قدرت درجه دو اروپا برود. این تیم که سابقه برد برابر ایران در قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۶ را دارد، چند سالی است دچار افت شده اما با توجه به حضور در قاره اروپا می‌تواند برای ایران رقیبی قدرتمند و ناشناخته باشد. ستاره‌های این تیم جان هادراوا و مارک سوتولا هستند که خوشبختانه در پست قطر پاسور هستند و مربی تیم باید یکی از آنها را به کار بگیرد مگر آنکه کادر فنی برای اینکه دو ستاره خود را در ترکیب قرار دهد پست یکی از این دو را تغییر دهد. تیم ملی باید رقبای ضعیف‌تر از خود را بسیار جدی بگیرد زیرا باخت مقابل این گونه تیم‌ها امتیازات رنکینگی زیادی از ایران کم خواهد کرد.

1931587

ایتالیا:
سخت‌ترین بازی‌های ایران از روز جمعه چهاردهم مهر ماه آغاز می‌شود؛ جایی که تیم ملی والیبال ایران باید مقابل ایتالیا قهرمان جهان و نایب قهرمان اروپا برود. ایتالیا که این روزها با فردیناندو دی‌جورجی در اوج به سر می‌برد با رهبری پاسور فوق العاده خود سیمونه جیانلی و همچنین دیگر ستاره‌‍هایش چون الکساندر میکلتو، یوری رومانو، دنیل لاویا و فابیو بالاسو سخت‌ترین حریف ایران در انتخابی المپیک است و شاید برد و باخت در این بازی تکلیف صعود یا عدم صعود مستقیم ایران به المپیک را مشخص کند.

1931588

برزیل:
میزبان این گروه از مسابقات که این روزها دچار بحران شده می‌خواهد با صعود به المپیک از بحران خارج شود. ایران که باید با کمتر از هجده ساعت استراحت پس از بازی با ایتالیا به مصاف برزیل برود سخت‌ترین روز ممکن را مقابل این تیم‌ خواهد داشت. تیمی که یوآندی لئال هیدالگو ستاره خود رابه دلیل مصدومیت به همراه نخواهد داشت. ولی برنو رزنده، لوکاس ساتکمپ، ریکاردو لوکارلی، تالاس هوس و آلان سوزا حضور دارند. بازی ایران و برزیل ساعت ۱۶/۳۰ شنبه روز ۱۵ مهر برگزار خواهد شد.

1931589

کوبا:
آخرین حریف ایران در انتخابی المپیک کوبا است که چند وقت پیش در لیگ ملت‌های والیبال مقابل ایران به پیروزی رسیده بود. این تیم که نزدیک‌ترین تعقیب کننده ایران در رنکینگ جهانی است در صدد است در این مسابقات جایگاه رنکینگی ایران را بگیرد و جز ده تیم برتر جهان شود.

1931591

قطعا تا رسیدن ایران به این مسابقه تکلیف صعود ما مشخص خواهد شد ولی به دلیل اهمیت امتیازات رنکینگی برد در این بازی کمتر از صعود به المپیک نیست. از بازیکنان سرشناس این تیم‌ می‌توان‌ به خسوس هررا، میگل آنخل لوپز، ملگارخو و مارلون یانت هررا اشاره کرد. سیمون کاپیتان و ستاره اصلی این تیم‌ در این دوره احتمالا حضور نخواهد داشت.

باید تیم ملی والیبال ایران مقابل این هفت تیم چه خواهد کرد، گروه ایران موسوم به گروه مرگ است.

۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۶
کد خبر: 47445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسد IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 0
      از موقعی که ما یادمون میاد ایران همیشه در گروه مرگ بوده
      • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
        0 0
        خخخخخخخخخخخخ