گران‌ترین سرمربی جهان به والیبال ایران می‌آید؟

داستان انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حالی‌که همین هفته قبل وحید مرادی سرپرست جدید فدراسیون والیبال خبر از حضور سعید معروف، روبرتو پیازا یا توماس توتولو روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران داده بود ناگهان یک گزینه جدید و البته جذاب به لیست اضافه شد.

آنجلو لورنزتی سرمربی با تجربه و حال حاضر پروجا ایتالیا که با این تیم قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد و در لیگ سری آ ایتالیا نیز جایگاه خوبی در جدول دارد به یک گزینه جدی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران بدل شده است.

1967346

لورنزتی این سال‌ها نامش با موفقیت گره خورده است و در هر تیمی که حضور داشته توانسته موفق باشد. او فصل گذشته نیز با ترنتینو عنوان قهرمانی سوپر لیگای ایتالیا را به دست آورد، حالا به گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال ایران اضافه شده است.

او نسبت به گزینه‌های دیگر چند مزیت خاص دارد، علاوه بر اینکه کارنامه پربارتری دارد، بر خلاف روبرتو پیازا سرمربی تیم ملی هیچ کشوری نیست و می‌تواند راحت‌تر از پیازا به تیم ملی والیبال ایران بیاید. در عین حال نکته منفی او عدم مربیگری در تیم‌های ملی در سال‌های گذشته است و معلوم نیست او اگر هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران را برعهده بگیرد بتواند همچون والیبال باشگاهی موفق باشد.

1967347

البته کار فدراسیون برای راضی کردن او بسیار سخت خواهد بود، فدراسیون والیبال ایران برای آنکه او را جذب کند علاوه بر این که باید با او قراردادی نجومی ببندد، باید مبلغی جریمه نیز به فدراسیون ایتالیا بپردازد که کار را برای وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال دشوار خواهد کرد.

لورنزتی در حال حاضر در بین مربیان لیگ والیبال ایتالیا یکی از بیشترین دستمزدها را می‌گیرد و باید دید او به زمینه کار در تیم‌‍های ملی علاقه دارد یا ترجیح می‌دهد در همان باشگاهی به کار خود ادامه دهد.

1967348

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 50169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha