شکستی دیگر برای والیبال ایران/ زور تیم ملی به ایتالیا نرسید + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل ایتالیا شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی والیبال در ادامه رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۲۰ امشب (جمعه، ۱۴ مهر) به مصاف ایتالیا رفت و با نتیجه سه بر صفر (۲۵ - ۲۲، ۲۵ - ۲۲ و ۲۵ - ۲۳) شکست خورد.

این چهارمین شکست تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک است. ایران پیش از این هم مقابل آلمان، اوکراین و چک شکست خورده و تنها در مصاف با قطر پیروز شده بود.

فیلم خلاصه بازی را ببینید

در پی استعفای عطایی، هدایت تیم ملی را در این بازی علیرضا طلوع کیان برعهده داشت و در دو دیدار باقی‌مانده تیم ملی مقابل برزیل و کوبا هم سرمربی خواهد بود.

کمیته برگزاری این مسابقات، سیدمحمد موسوی، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران را به دلیل اعتراض به داوری در مسابقه مقابل جمهوری چک یک جلسه محروم کرد.

ترکیب تیم ایران: جواد کریمی، مبین نصری، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: علیرضا طلوع‌کیان

ترکیب تیم ایتالیا:ریکاردو اسپرتولی، یوری رومانو، جیانلوکا گالاسی، توماس رینالدی، الساندرو میکلتو، جیوانی سانگوئینتی و فابیو بالاسو

سرمربی: فرنادو دی جورجی

ست اول: ۲۵ - ۲۲ ایتالیا

ایتالیا در دقایق ابتدایی اختلاف امتیاز زیادی را ایجاد کرد اما ملی‌پوشان ایران با چند دفاع خوب اختلاف امتیاز را کمتر کردند. بازی ۱۸ - ۱۵ به نفع ایتالیا بود که بین دو تیم رالی شکل گرفت و بعد از چند بار رفت وبرگشت توپ، امیرحسین اسفندیار آبشار خود را به امتیاز تبدیل کرد. داور خطای پنجه اسپرتولی را اعلام کرد تا اختلاف امتیاز کم شود و بازی ۱۹ - ۱۸ به نفع ایتالیا دنبال شود. صابر کاظمی توپ خود را به دست دفاع ایتالیا زد و امتیاز ۲۰ را برای ایران گرفت. در ادامه هم سرویس خوب اسفندیار بعد از دریافت اول در زمین ایتالیا مستقیم به زمین ایران برگشت و مبین نصری بازی را در امتیاز ۲۱ به تساوی کشاند. توماس رینالدی بعد از اینکه امتیاز ۲۴ ایتالیا را به دست آورد، در خط سرویس قرار گرفت و امتیاز ۲۵ تیم خود را هم با سرویس مستقیم کسب کرد.

ست دوم: ۲۵ - ۲۲ ایتالیا

ایتالیا دو امتیاز گرفت که کاظمی با جای خالی، اولین امتیاز ایران در این ست را به دست آورد. ایتالیا ۵ - ۱ جلو بود که آبشار کاظمی در منطقه دو ایتالیا زمین خورد و امتیاز دوم ایران هم ثبت شد. محمد ولی‌زاده به تنهایی سانگوئینتی را دفاع کرد و امتیاز گرفت. جلوه یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت و در ادامه هم صابر کاظمی دو امتیاز گرفت تا بازی در امتیاز ۱۳ مساوی شود. بازیکنان ایتالیا سرویس ولی‌زاده را به خوبی دریافت نکردند و توپ را به زمین ایران برگرداندند که در ادامه آبشار نصری در زمین ایتالیا جا گرفت و ایران ۱۷ - ۱۶ جلو افتاد. نصری از کنار دست اسپرتولی آبشار زد و امتیاز هجدهم را هم گرفت. بازی در امتیاز ۲۱ برابر بود که ایتالیا با دفاع کاظمی امتیاز گرفت. برخی از بازیکنان ذخیره ایتالیا تا نزدیکی زمین آمدند و شادی کردند. رینالدی با دفاع ایران چند امتیاز گرفت و این ست هم با برد ۲۵ - ۲۲ ایتالیا تمام شد.

ست سوم: ۲۵ - ۲۳ ایتالیا

تیم ملی این ست را متفاوت آغاز کرد و از ابتدا پیش افتاد. صابر کاظمی آبشار خود را از بین دفاع ایتالیا تبدیل به امتیاز کرد تا بازی ۱۰ - ۵ به نفع ایران باشد. ایران ۱۴ - ۱۲ جلو بود که بین تیم‌ها رالی شکل گرفت و در نهایت اسپرتولی با دفاع روی تور امتیاز ۱۳ تیم خود را گرفت. ایتالیا با دو دفاع پیاپی بازی را در امتیاز ۱۹ به تساوی کشاند. رینالدی با دفاع کاظمی تیم خود را ۲۲ - ۲۱ پیش انداخت. این ست در نهایت با پیروزی ۲۵ - ۲۳ ایتالیا به پایان رسید.

۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
کد خبر: 47745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha