آناستازی روی نیمکت والیبال ایران؟

یک سایت ایتالیایی ادعا کرد مسئولان فدراسیون والیبال ایران به دنبال حضور آناستازی در تیم ملی این کشور با قراردادی ۴ ساله هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت ایتالیایی sportpiacenza، آندره آ آناستازی یکی از نامزدهای نیمکت تیم ملی والیبال ایران است که با ایران می تواند در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و ۲۰۲۸ لس آنجلس حضور داشته باشد.

این شایعات مدتی است که به گوش رسیده و حالا به نظر می‌رسد تایید رسمی از سوی فدراسیون ایران را نیز داشته باشد. فدراسیون والیبال ایران تایید کرده است که پس از استعفای بهروز عطایی در رقابت های انتخابی المپیک، با تعدادی از معتبرترین مربی‌های والیبال مذاکراتش را شروع کرده است.

فدراسیون والیبال ایران اعلام کرده است آنتیگا، آلکنو، توتولو، آناستازی و استویچف نامزدهای هدایت تیم ملی والیبال ایران هستند و در نهایت یکی از این مربیان را با قراردادی ۴ ساله به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب خواهد کرد.

رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک در سه گروه برگزار شد و ۶ تیم سهمیه بازی‌های المپیک پاریس را کسب کردند. تیم ملی ایران در گروه A این مسابقات با آلمان، اوکراین، ایتالیا، چک، برزیل، قطر و کوبا همگروه بود که تنها در دیدار با قطر به پیروزی رسید و در ۶ مسابقه دیگر نتیجه را به رقبا واگذار کرد. به این ترتیب با چند پله سقوط در رده ۱۵ جهان قرار گرفت تا شرایط سختی برای کسب سهمیه المپیک داشته باشد.

به گزارش ایسنا، آناستازی در سال ۱۹۹۹ سرمربی تیم ملی ایتالیا شد و توانست در همین سال با هدایت خود ایتالیا را قهرمان لیگ جهانی و اروپا کند. آناستازی سال بعد در المپیک سیدنی با داشتن بازیکنانی همچون آندره‌آ سارتورتی، لوئیجی مسترانجلو و آندره‌آ جیانی مدال برنز المپیک را به دست آورد.

در سال ۲۰۱۱ او به عنوان سرمربی تیم ملی لهستان برگزیده شد و تا سال ۲۰۱۳ در این سمت باقی ماند. وی در این مدت توانست مدال نقره لیگ جهانی ۲۰۱۱ و مدال طلای لیگ جهانی ۲۰۱۲ را به ارمغان آورد.

۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 47960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha