مرز مهم دلار شکست/ شیب نزولی سکه تند شد

اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه نسبت به روز قبل اصلاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بازار ارز تهران چهارشنبه ۲۹ شهریورماه شاهد قدرت‌نمایی معامله‌گران کاهشی دلار بود. بنا بر ادعای بازیگران ارزی اسکناس آمریکایی در تهران اصلاح شد و مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست داد و با افت تقریباً ۳۰۰ تومانی بر روی مرز ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت.

در هرات هم نرخ دلار سرنوشتی مشابه تهران را تجربه کرد. قیمت دلار در بازار یاد شده با ۲۸۰ تومان کاهش نسبت به عصر روز سه‌شنبه در حدود ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اگرچه نرخ دلار نزولی بود اما قیمت درهم در مقایسه با روز قبل ثابت ماند. قیمت درهم ۱۳ هزار و ۶۲۰ تومان بود.

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا پس از مکث دو روزه، یک کاهش کم‌سابقه را به ثبت رساند. قیمت دلار ، چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افت ۸۰ تومانی نسبت به‌روز گذشته در سطح ۴۱ هزار و ۱۹۹ تومان قرار گرفته است. این میزان کاهش طی ۳ماهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

همچنین قیمت یورو نیز با کاهش جزئی نسبت به‌ روز گذشته در سطح ۴۴ هزار و ۱۷ تومان قرار گرفته است. در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۱۸ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به‌ روز گذشته معادل ۲۲ تومان کاهش داشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۴۵۴ تومان، ۴۰ هزار و ۱۶ تومان و ۱۰ هزار و ۱۹۸ تومان درج شده است.

آنچنان که پیش‌بینی می‌شد، خبر رایزنی علی باقری با نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس در نیویورک توجه فعالان بازار را به خود جلب کرد،.

آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کنندهٔ ارشد جمهوری اسلامی ایران که به همراه رئیسی در نیویورک حضور دارد، در حاشیهٔ نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل در نیویورک با مدیران سیاسی ۳ کشور اروپایی عضو برجام، انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

البته روز گذشته خبرنگار وال‌استریت ژورنال در خصوص دیدار علی باقری کنی با سه کشور اروپایی نوشت: یک منبع آگاه از دیدارها گفت که «هیچ پیشرفتی» در بازگشت به مذاکرات هسته‌ای حاصل نشده است.

در سایه همین اخبار، در بازار طلا هم قیمت طلا ۱۸ عیار تا لحطه نگارش این گزارش در حدود ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان ثبت شد که نسبت به‌روز قبل ۵ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

قیمت سکه امامی هم در چند روز اخیر در شیب نزولی افتاده است. این فلز گران‌بهای داخلی در حول‌وحوش ۲۰۰ هزار تومان ریزش کرد و با ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز یکشنبه هفته جاری ۶۰۰ هزار تومان پایین تر است.

۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 47244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha