طرح ترامپ برای دوره بعدی ریاست‌جمهوری

​​​​​​​ ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا که همزمان با رویارویی با ۹۱ اتهام در ۴ پرونده جنایی، یکی از نامزدهای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، قصد دارد در صورت پیروزی در این انتخابات، محدودیت های بی سابقه مهاجرتی و مرزی اعمال کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بر اساس اعلام روز دوشنبه به وقت محلی یک رسانه آمریکایی، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد در صورت انتخاب شدن در سال ۲۰۲۴، محدودیت های بی سابقه ای در زمینه مهاجرت و مرزها اعمال کند که این محدودیت ها می توانند شامل بررسی مهاجران احتمالی از نظر ایدئولوژی های “مارکسیستی” و محاصره دریایی برای هدف قرار دادن قاچاقچیان مواد مخدر باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اش موسوم به تروث سوشیال اعلام کرده است که در مناظره مقدماتی جمهوری خواهان در ۲۳ آگوست شرکت نخواهد کرد اما این اولین باری است که قاطعانه این موضوع را اعلام می کند.

او در حساب کاربری خود نوشته است: “همه می دانند من چه کسی هستم و چه ریاست جمهوری موفقی داشتم. بنابراین من مناظره را انجام نخواهم داد!”

بر اساس گزارش ها، ترامپ قصد دارد از اولین مناظره مقدماتی جمهوری خواهان صرف نظر کند و در عوض در یک مصاحبه مجازی با تاکر کارلسون حضور یابد.

تارنمای آمریکایی آکسیوس روز دوشنبه به وقت محلی نوشت: ترامپ هنگام فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا بخشی از دیوار مرزی این کشور با مکزیم را ساخت، بررسی های ثروت و سلامتی سختی برای مهاجران احتمالی آغاز و پناهندگی را محدود کرد. برنامه او برای سال ۲۰۲۵ بسیار فراتر از این محدودیت ها خواهد بود و به طور بالقوه ورود یا ماندن در خاک آمریکا را برای میلیون ها خارجی سخت تر خواهد کرد.

طرح جدید ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شامل موجی از سیاست های جدید و شدید خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ترامپ غربالگری ایدئولوژیک برای افرادی که به طور قانونی متقاضی ورود به آمریکا هستند، را تشدید خواهد کرد. قانون آمریکا برای چندین دهه از ورود کمونیست ها جلوگیری کرده است.

ترامپ می خواهد از این قانون برای رد متقاضیانی که “مارکسیست” تلقی می شوند، استفاده بیشتری کند.

وی قصد دارد گارد ساحلی و نیروی دریایی به آب های آمریکا و آمریکای لاتین اعزام کند تا قایق های قاچاق مواد مخدر را متوقف کنند.

آکسیوس تصریح کرد: ترامپ «ممنوعیت ورود مسلمانان» که ورود شهروندان برخی کشورهای مسلمان به آمریکا را شامل می شود، گسترش خواهد داد. جو بایدن رییس جمهور کنونی آمریکا این ممنوعیت را لغو کرد.

ترامپ همچنین قصد دارد گروه های قاچاقچی مواد مخدر را به عنوان “نیروهای غیرقانونی دشمن” تعیین کند تا به ارتش آمریکا اجازه دهد آنها را در مکزیک هدف قرار دهد. یکی از طرح های مهاجرتی ترامپ، پایان دادن به حق شهروندی برای فرزندان مهاجران غیرقانونی است.

ترامپ قصد دارد با استفاده از بخش مبهم قانون بیگانه و فتنه ۱۷۹۸، اعضای باندهای جنایتکار، قاچاقچیان و سایر جنایتکاران را به سرعت اخراج کند.

او همچنین دیوار مرزی خود را کامل خواهد کرد. ترامپ میلیاردها دلار هزینه کرد تا ۴۵۲ مایل حصارکشی جدید در امتداد ۱۹۵۴ مایل مرز جنوبی با مکزیک ایجاد کند. بایدن این پروژه را متوقف کرد.

تمرکز ترامپ بر مرزهای جنوبی با مکزیک است، اما او همچنین آماده است تا مهاجرت قانونی را به شدت کاهش دهد. این طرح او احتمالاً در زمانی که بسیاری از کارشناسان می گویند آمریکا به طور فزاینده ای به مهاجران برای تقویت اقتصاد خود نیاز دارد، بحث برانگیز خواهد شد.

چندین طرح ترامپ مانند اعلام کارتل‌ها به عنوان “نیروهای غیرقانونی دشمن” و محاصره دریایی، می‌تواند تنش‌ها را با مکزیک که ترامپ به همکاری آن نیاز دارد، افزایش دهد.

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
کد خبر: 46229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha