کدام سیاستمدار از بین این ۷ نفر ثروتمندتر است؟ + فهرست اموال

​​​​​​​گزارشی از فهرست بسیار خلاصه دارایی‌های برخی از مقامات اروپایی و آمریکایی منتشر و خبرساز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گزارش فهرست دارایی‌های چند مقام اروپایی و آمریکایی به تفکیک دارایی ه ای منقول و غیرمنقول را ملاحظه کنید.

جو بایدن

جو بایدن صاحب خانه‌ای به مساحت ۶۹۰۰ فوت مربع در ویلمینگتون دلاور است، در این خانه جو و بانوی اول جیل بایدن آخر هفته‌ها و تعطیلات تابستانی را با هم می‌گذرانند. بایدن‌ یک کلبه در نزدیکی خانه دارد که آن را با مبلغ ۲۲۰۰ دلار در ماه به سرویس مخفی اجاره می‌دهد.

او خانه‌های متعددی در ایالت زادگاهش دلاور و نیز سراسر ایالات متحده دارد. بایدن دو خانه در دلاور دارد. او خانه دیگری هم دارد که پس از مرگ همسر اولش، نیلیا و دخترش، نائومی، خریده بود.

بخشی از دارایی بایدن در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۷ میلیون دلار صرف مالیات، ۳/۱ میلیون دلار صرف امور خیریه، ۱۸۰ هزار دلار برای کارکنان خانه و با تخمین ۸۰ هزار دلار هم صرف رهن خانه‌ها شده است. بایدن به لطف چند سال پردرآمد در حوزه کتاب و سخنرانی، ۸ میلیون دلار ثروت به دست آورد.

در گزارش آوریل امسال کاخ سفید هم آمده است که رئیس‌جمهور و بانوی اول اظهارنامه مالیات بردرآمد خود را به‌طور مشترک ارسال کردند و درآمد ناخالص تعدیل‌شده فدرال را ۵۷۹۵۱۴ دلار گزارش کردند. این دو ۱۶۹۸۲۰ دلار مالیات بر درآمد ترکیبی فدرال، دلاور و ویرجینیا را پرداخت کرده و نرخ مؤثر مالیات بر درآمد فدرال در سال ۲۰۲۲ آنها ۸/۲۳ درصد است.

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ قبل از رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری در حرفه املاک و مستغلات فعال بود. دارایی‌های او متعلق به سازمان ترامپ است. ترامپ شش اقامتگاه دارد و سازمان ترامپ بیش از ۵۰۰ کسب‌وکار و دارایی دارد که بخشی از آنها تفرجگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا، مشهور به «کاخ زمستانی»، برج ترامپ در نیویورک، باشگاه گلف ملی ترامپ در نیوجرسی، سه زمین گلف و نیز هتل و اقامتگاه ترامپ ترنبری در اسکاتلند و یک کارخانه شراب‌سازی در ویرجینیاست. برخی گزارش‌ها دارایی او را بیش از ۳ میلیارد دلار تخمین زده‌اند.

او قبل از ریاست‌جمهوری در یک پنت‌هاوس تریپلکس بر فراز برج ترامپ در خیابان پنجم نیویورک زندگی می‌کرد که با الماس، طلا و مرمر تزئین شده و سقف‌های آن نقاشی‌های دیواری ایتالیایی دارد.

در فهرست املاک ترامپ یک ملک ۲۱۳ هکتاری در خارج از بدفورد وستچستر معروف به سون اسپرینگز وجود دارد. این ملک یک عمارت ۱۳ خوابه است. ترامپ این خانه را در سال ۱۹۹۵ به قیمت ۵/۷ میلیون دلار خرید.

ترامپ تعدادی واحد در خیابان ترامپ پارک هم اجاره کرده و نیز چند خانه خصوصی در نزدیکی کلوپ روستایی مارآلاگو دارد.

آوریل امسال فوربز گزارش داد که ثروت رئیس‌جمهور سابق به ۵/۲ میلیارد دلار کاهش یافت. دلیل این امر هم سقوط کسب‌وکار او در رسانه‌های اجتماعی عنوان شده است. طبق آخرین آمار فوربز که در مارس ۲۰۲۳ انجام شد، از ۵/۲ میلیارد دلار ثروت ترامپ، ۷۲۰ میلیون دلار مربوط به املاک و مستغلات نیویورکی، ۲۴۰ میلیون دلار برند ترامپ و رسانه‌های اجتماعی، ۲۳۰ میلیون دلار املاک و مستغلات غیرنیویورکی، ۶۱۰ میلیون دلار پول نقد و دارایی‌های شخصی و بیش از ۷۰۰ میلیون دلار هم مربوط به باشگاه‌های گلف و استراحتگاه‌های ترامپ است. ماجراهای ترامپ با اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش بسیار است، در سال ۲۰۱۷ تایمز گزارش داد که ترامپ با وجودی که میلیاردر بود، تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد به دولت فدرال پرداخت کرد. بلومبرگ هم نوشته که بالاترین نرخ مؤثر مالیاتی که ترامپ بر درآمد خود پرداخت کرده ۹۹۹۴۶۶ دلار در سال ۲۰۱۸ بود.

باراک اوباما

باراک و میشل اوباما یک سبد دارایی ۲۰ میلیون دلاری دارند که از دو خانه تشکیل شده است. محل سکونت اصلی اوباماها یک خانه ۱/۸ میلیون دلاری در واشنگتن‌دی‌سی است که پس از ریاست‌جمهوری باراک اوباما در آنجا ساکن شدند. خانه ۹ خوابه است و ۷۹۰ مترمربع مساحت دارد. خانواده اوباما یک خانه مخصوص ایام تعطیلات ۷۵/۱۱ میلیون دلاری هم دارند که در ملکی به مساحت ۱۱۷۳۸۹ مترمربع در مارتاز وین‌یارد در ماساچوست قرار دارد. این ملک ساحل خصوصی و قایق‌خانه دارد. درآمد خالص اوباما ۴۰۰ هزار دلار در سال عنوان شده است.

آنگلا مرکل

دارایی خالص مرکل حدود ۵/۱۱ میلیون دلار تخمین زده شده است. حقوق او به‌عنوان صدراعظم حدود ۲۴۰ هزار دلار در سال بود که تقریبا برای رهبران اروپایی حقوق متوسطی است، اما بسیار کمتر از حقوق تقریبا ۴۰۰ هزار دلاری است که به رئیس‌جمهور ایالات متحده پرداخت می‌شد. مرکل پس از ترک پست حقوق بازنشستگی ماهانه حدود ۱۵ هزار یورو (۱۵ هزار و ۹۹۱ دلار) دریافت می‌کند. مرکل در آخرین روزهای فعالیت خود به عنوان صدراعظم ماهانه چیزی بیش از ۳۵ هزار یورو (۳۷ هزار و ۳۱۳ دلار) درآمد داشت.

امانوئل مکرون

ثروت تقریبی امانوئل مکرون برابر با یک میلیون دلار است و حقوق سالانه این رئیس‌جمهور هم ۱۹۲ هزار دلار است. او قبل از ورود به عرصه سیاست، بانکدار بود. مکرون پس از نزدیک به پنج سال ریاست‌جمهوری فرانسه، مجموع درآمدی معادل ۰۷/۱ میلیون یورو (۲/۱ میلیون دلار) به ثبت رساند. همچنین مکرون حدود ۶۰۰۰ یورو سود سالانه هم کسب کرده بود. او از کتاب «انقلاب» خود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، درآمد داشته است.

ولودیمیر زلنسکی

بررسی دارایی‌های او نشان داد زلنسکی میلیاردر نیست، اما «به احتمال زیاد میلیونر است.» امروز ثروت زلنسکی ۲۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که بسیار کمتر از رقیب او، ولادیمیر پوتین است که دارایی خالص تخمینی ۷۰ میلیارد دلاری دارد. زلنسکی سالانه ۱۱۲۰۰ دلار درآمد دارد. او یک بنز کلاس سی با قیمت ۳۷۰ هزار دلار و یک تسلا مدل اس به قیمت ۱۰۰ هزار دلار دارد.

ولادیمیر پوتین

یکی از مهارت‌های پوتین پنهان کردن هر آنچه که به او مربوط می‌شود، است. از جمله ثروتش. کرملین می‌گوید حقوق پوتین فقط ۱۴۰ هزار دلار است و دارایی‌های دارای اسناد عمومی او هم یک آپارتمان ۷۴ مترمربعی، یک تریلر و سه خودرو است؛ اما برآوردها از دارایی خالص او تا ۲۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر است. اسناد پاناما در سال ۲۰۱۶، پوتین را مرتبط با معاملات محرمانه فراساحلی به ارزش ۲ میلیارد دلار نشان داد. او یک «کلبه روستایی» به ارزش ۴/۱ میلیارد دلار و ۱۹ خانه دیگر، ۷۰۰ ماشین و ۵۸ هواپیما و هلیکوپتر دارد. یک کشتی بزرگ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار نیز احتمالا بخشی از دارایی‌های او است.

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 47147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha