آیا ایوانکا ترامپ، بابا دونالد را زیر اتوبوس خواهد انداخت؟

با این وجود، همه این موارد مربوط به گذشته است. یک منبع نزدیک به ایوانکا می گوید او پس از جابجایی خانواده از نیویورک و واشنگتن به فلوریدا در حال حاضر تمرکز را روی "خانواده، دوستان و فعالیت های بشردوستانه" قرار داده تا از "برند" خود اصطلاحا سم زدایی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آخرین باری که "ایوانکا ترامپ" در نیویورک سروصدا به پا کرد چهره خندان او و "جارد کوشنر" بر روی بیلبوردهای غول پیکر در میدان تایمز در کنار آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا و کیسه‌های اجساد نصب شده بود. آن زمان اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی و در پایان دولت ترامپ بود و آنان از اعضای کلیدی آن دولت بودند و شهر کاملا دموکرات نیویورک که ایوانکا زمانی آن را خانه خود می نامید، می خواست روشن سازد که هرگز از وی استقبال نخواهد کرد. "نیویورک تایمز" علیه آن زوج ثروتمند نوشت و "اسکارلت جوهانسون" در کمدی تلویزیونی زنده شنبه شب نیویورک در یک آگهی جعلی برای عطری به نام "همدست" نقش ایوانکا را بازی کرد. "لیساندرا اورستروم" بهترین دوست ایوانکا در دوران مدرسه با خوشحالی به نشریه "ونتی فِر" گفته بود: "من در حال تماشای خراب کردن تصویری از ایوانکا توسط او بودم که خودش برای ساختن آن بسیار زحمت کشیده بود".

به گزارش دیلی میل، او با تمسخر افزوده بود: "ایوانکا به رادار دونالد ترامپ تبدیل شده و برای موقعیت، پول، قدرت و غریزه پدرش دیگران را به منظور نجات او زیر اتوبوس پرتاب می کرد". خب، سه سال پس از آن زمان ایوانکای ۴۲ ساله روز چهارشنبه به نیویورک بازگشت و برخی را به این فکر انداخت که آیا نفر بعدی ای که زیر اتوبوس خواهد انداخت احتمالا پدر خودش خواهد بود یا خیر.

این کارآفرین سابق مد و دستیار ارشد سابق کاخ سفید در دادگاه منهتن که پرونده تقلب ۳۰۰ میلیون دلاری پدرش را بررسی می کند، برای شهادت حاضر شده البته نه برای دفاع از پدرش. باید گفت او این کار را با انتخاب خود انجام نمی دهد. با این وجود، این تحولی تکان دهنده برای تیم پدر و دختری بود که زمانی جدایی ناپذیر قلمداد می شدند. رئیس جمهور پیشین امریکا عادت کرده بود فرزند مورد علاقه اش را ستایش کند از جلب توجه به شیوه ای تهوع آور گرفته تا تعریف از جذابیت ظاهری دخترش که شاید اگر دخترش نبود با او نیز قرار ملاقات عاشقانه می گذاشت!

با این وجود، دخترش امروز تلاش می کند تا از پدرش فاصله بگیرد زیرا سعی می کند زندگی سابق خود به عنوان یک شهروند از سر بگیرد کسی که به جای آن که وارد درگیری های شدید دادگاه ها با پدرش شود در مهمانی های پر زرق و برق شرکت می کند.

با این وجود، ایوانکا طبق معمول هنگام ورود به ساختمان دادگاه منهتن با یک کت و شلوار تیره ۷۰۰ دلاری با پیراهن سفید، کفش جیمی چو ۷۷۵ دلاری و یک کیف شنل ۳۴۰۰ دلاری، بدون توجه به فریادهای ناظران که می گفتند"خانواده تبهکار" با خونسردی وارد دادگاه شد. در محاکمه ‌ای درباره ادعاهایی مبنی بر این که رئیس ‌جمهور سابق و دیگران در ثروت اش برای تضمین قراردادهای وام بهتر اغراق کرده ‌اند، ایوانکا در ابتدا متهمی مانند پدرش، برادران اش و خود سازمان ترامپ بود. با این وجود، دادگاه استیناف رسیدگی به پرونده او را به این دلیل که در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی کسب و کار خانوادگی را ترک کرده و در کاخ سفید کار می کرد از دستور بررسی خارج ساخت. او سعی کرد از شهادت اجتناب ورزد اما دادگاه او را مجبور به شهادت دادن کرد. منابع آگاه می گویند که او اعضای اردوگاه ترامپ را خشمگین کرده بود. ایوانکا در دادگاهی که پنج ساعت مشغول پاسخگویی بود رویکردی مخالف با رویکرد پدرش را در پیش گرفت. او برخلاف پدرش به آرامی صحبت می کرد و در انتخاب واژگان اش دقیق بود و اغلب موفق می شد، لبخند بزند اگر چه پاسخ‌های مکرر او با جمله "یادم نمی آید" به پرسش ها دادستان در مورد کار برای سازمان ترامپ صرفا شک و تردید را در این باره تقویت کرد که او درصدد پنهان کردن اقدامات پدرش می باشد. فارغ از حضور در دادگاه اقدامات ایوانکا به خوبی پیش می رود و این پیام را ارسال می کند که او از سیاست، تجارت خانوادگی و سیرک سمی پدرش در مورد طرح ادعای تقلب در انتخابات عبور کرده و  به جایی که متعلق به خود اوست بازگشته و با آن‌ عجیبن شده است: یک ثروتمند مشهور و پر زرق و برق.

او با مخالفت با کسانی که فکر می‌کردند شهرت او هرگز بهبود نمی ‌یابد ماه گذشته در جشن تولد ۴۳ سالگی "کیم کارداشیان" سلبریتی در یک رستوران در بورلی هیلز ظاهری شگفت انگیز در کالیفرنیا داشت. در آنجا او در کنار گروهی کوچک اما منتخب از مهمانان برای عکاسی ظاهر شد که  "لورن سانچز" نامزد جف بزوس بنیانگذار آمازون و بسیاری از اعضای خانواده کارداشیان از جمله کندال و کایلی را نیز شامل می شد. کیم کارداشیان هنگام شام کنار ایوانکا نشست.

بسیاری از طرفداران کارداشیان که هرگز نشنیده بودند او با ایوانکا دوست است شوکه و وحشت زده شده بودند. با این وجود، منابع آگاه می گفتند که آن دو از سال ها پیش در نیویورک با یکدیگر دوست بوده اند.

کارداشیان هفته گذشته تولد ایوانکا را با انتشار دو عکس از خود و ایوانکا در کنار یکدیگر در اینستاگرام تبریک گفت. ایوانکا سالگرد تولدش را با چند تن از دوستان و اعضای خانواده از جمله فرزندان اش آرابلای ۱۲ ساله، جوزف ده ساله و تئودور هفت ساله در فلوریدا جشن گرفت.

ارزش دارایی جارد و ایوانکا ۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود و ماه گذشته گزارش شد در حالی که آنان بدون دستمزد در کاخ سفید کار می کردند درآمد خارجی خیره کننده ای به ارزش ۶۴۰ میلیون دلار داشتند. جارد اکنون یک شرکت سهام خصوصی را اداره می کند که دولت عربستان در آن ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است در حالی که ایوانکا با بچه ها وقت می گذراند و از وجهه عمومی آسیب دیده خود مراقبت می کند.

ادعا شده بود که ملانیا ترامپ به ایوانکا لقب "شاهزاده خانم" داده بود و از تلاش های او برای تصاحب نقش اش به عنوان بانوی اول خشمگین شده بود در حالی که جارد "قاتل خاموش" بود و هر کسی را که دسترسی ویژه آنان به گوش رئیس جمهور را تهدید می کرد، حذف کرده بود.

با این وجود، همه این موارد مربوط به گذشته است. یک منبع نزدیک به ایوانکا می گوید او پس از جابجایی خانواده از نیویورک و واشنگتن به فلوریدا در حال حاضر تمرکز را روی "خانواده، دوستان و فعالیت های بشردوستانه" قرار داده تا از "برند" خود اصطلاحا سم زدایی کند.

او در حال گذراندن کلاس ‌های موج‌ سواری است و تا جایی که می تواند در فضای باز از گذراندن اوقات با فرزندان اش لذت می برد.

با این وجود، رابطه او با پدرش چگونه است؟ در ژوئن سال گذشته زمانی که ایوانکا به کمیته کنگره تحقیق در مورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی به ساختمان کنگره توسط حامیان ترامپ گفت که معتقد است پدرش در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی به شکلی منصفانه شکست خورده آن رابطه تحت فشار قرار گرفت. ترامپ که البته پیروزی جو بایدن را تقلبی و جنایت قرن نامید به وضوح از سوی دخترش مورد مخالفت قرار گرفت. ترامپ به صراحت در شبکه های اجتماعی نوشته بود: "ایوانکا ترامپ در بررسی نتایج انتخابات دخالتی نداشت و مدت ها بود که از دولت خارج شده بود".

"لیز مایر" یک استراتژیست حزب جمهوری خواه می گوید علیرغم آن که دونالد ترامپ دخترش را یک "بلوند احمق" خطاب می کرد با این وجود، برایش وفاداری بالاتر از هر فضیلت دیگری محسوب می شود.

در نوامبر سال گذشته زمانی که ایوانکا نتوانست به بقیه اعضای خانواده از جمله جارد در سالن رقص عمارت مارالاگو بپیوندد شواهد بیش تری از شکاف میان پدر و دختر وجود داشت تا یک مهمانی بزرگ برای رقابت انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز شود. او بیانیه ای را منتشر کرد و در آن اعلام کرده بود در حالی که پدرش را "بسیار" دوست دارد هیچ برنامه ای برای مشارکت در سیاست ندارد. پدرش مجبور شد گزارش هایی مبنی بر این که از او التماس کرده بود در مراسم حاضر شود را تکذیب کند. منابع آگاه هم چنین اشاره کردند که ایوانکا و جارد اعلام کرده اند که از کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ دونالد ترامپ خارج می شوند و احساس می کنند که "در واشنگتن سوخته اند" و نمی خواهند خود یا فرزندان شان را در معرض مخاطرات سیاسی و قضایی احتمالی قرار دهند.

با این وجود، اعضای حلقه خودی های خانواده ترامپ می گویند تنش ایوانکا با پدرش حل شده اند. آنان می گویند ایوانکا و دونالد با یکدیگر دیدار می کنند اما این دیدارها دور از مسیر مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ صورت می گیرند. یک منبع آگاه می گوید: "آن دو به طور منظم با یکدیگر گلف بازی می کنند". این منبع افزوده که آنان هم چنین یکدیگر را در مناسب های خانوادگی می بینند و گاهی اوقات با هم قرار ناهار و شام دارند.

ایوانکا در حالی که از شهادت دادن در دادگاه پدرش بدون ایجاد جرقه درگیری خانوادگی دیگری خوشحال خواهد بود بدون شک از بازگشت به فلوریدای آفتابی و استقبال از سوی مردمی که آماده فراموشی گناهان گذشته هستند لذت خواهد برد.

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 48957
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha