ترامپ با حبس طولانی روبروست + جزئیات

یک وکیل مرتبط با دموکرات‌های ایالات متحده هشدار داد، دونالد ترامپ ممکن است زمانی که حکمی در دادگاه آتی به دلیل سوء مدیریت مرتبط با اسناد حساس دولتی علیه او صادر شود، برای مدت طولانی به زندان محکوم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ژوئن ۲۰۲۳ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به ۳۷ فقره جرم از جمله نگهداری غیرقانونی اطلاعات بسیار حساس امنیت ملی در اقامتگاهش در فلوریدا متهم شد. این مدارک شامل جزئیات فوق محرمانه ظرفیت‌های هسته‌ای واشنگتن و استراتژی‌های آن در صورت حمله به آمریکا یا متحدانش بود.

به گزارش راشا تودی، دادستان‌ها به ریاست «جک اسمیت» بازرس ویژه ادعا می‌کنند که ترامپ درخواست مقامات فدرال برای بازگرداندن اسناد را رد کرده بود؛ برخی از اسناد در مکان‌های عمومی در مارالاگو، از جمله در سرویس بهداشتی رها شده بودند. ترامپ تمامی اتهامات مربوط به تخلف را رد و نسبت به این اتهامات اظهار بی‌گناهی کرده است.

«مارک الیاس»، نماینده کمیته ملی دموکراتیک آمریکا در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۳، یکشنبه به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: مردم فراموش می‌کنند که شواهد موجود در پرونده فلوریدا چقدر مخرب است.

این اولین بار است که کیفرخواستی، یک رئیس جمهور سابق ایالات متحده را با اتهامات کیفری از سوی دولت فدرال روبرو می‌کند. ترامپ در اوت ۲۰۲۳ یک کیفرخواست دیگر فدرال به دلیل تلاش‌های ادعایی خود برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دریافت کرد. وی همچنین به اتهام جعل سوابق تجاری در نیویورک و توطئه برای تضعیف نتایج انتخابات در ایالت جورجیا، با اتهامات جداگانه‌ای روبروست.

کد خبر 830773

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷
کد خبر: 52108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha