پیروزی هیلی بر ترامپ در واشنگتن دی‌سی

«نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، موفق شد در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در واشنگتن دی‌سی «دونالد ترامپ» را شکست دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در هفته‌های گذشته چندین انتخابات مقدماتی در ایالت‌های مختلف آمریکا برگزار شده و «دونالد ترامپ» توانسته در این ایالت‌ها، نیکی هیلی را شکست دهد. در ایالت‌هایی مانند آیووا و کارولینای جنوبی.

همچنین رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی روز گذشته (شنبه) جمهوری‌خواهان در سه ایالت میزوری، میشیگان و آیداهو هم پیروز شد.

«نیکی هیلی» که همواره از کناره‌گیری به نفع دونالد ترامپ سرباز زده و بارها اعلام کرده که میدان نبرد را ترک نخواهد کرد اکنون موفق شده در واشنگتن‌ دی‌سی اکثر آرا را کسب کند.

روزنامه گاردین در گزارشی درباره وضعیت آرا در ایالت واشنگتن دی سی نوشته است: «نیکی هیلی» ۶۲.۹ درصد و «دونالد ترامپ» ۳۳.۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه سخنگوی کمپین انتخاباتی هیلی با انتشار بیانیه‌ای گفت: «تعجب آور نیست که جمهوری‌خواهان آگاه به ناکارآمدی و نقص عملکرد در واشنگتن، دونالد ترامپ و تمامی هرج‌ومرج او کنار بگذارند.»

همانطور که گاردین هم گزارش داده است، نیکی هیلی همچنان با مسیر دشواری برای پیروزی حزب جمهوری‌خواه رو به رو است. زیرا در قالب نظرسنجی‌های ملی دونالد ترامپ پیشتاز است و به نظر می‌رسد که در اغلب ایالت‌ها وی موفق شود نیکی هیلی را شکست دهد.

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
کد خبر: 53031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha