۳ فینالیست ایران در ۵ وزن نخست کشتی آزاد جوانان جهان

در پایان رقابت‌های مقدماتی ۵ وزن نخست کشتی آزاد جوانان جهان در اردن، ۳ نماینده ایران راهی دیدار فینال شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پایان دور مقدماتی رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در امان پایتخت اردن، محمدرضا شاکری در ۶۵، علی رضایی در ۷۰ و ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند، فرزاد صفی جهانشاهی در وزن ۷۹ کیلوگرم به گروه بازنده‌ها رفت و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز با نمایشی دور از انتظار از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ مری بازاربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ و ضربه فنی مغلوب روسلان عبداله یف از آذربایجان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیلیپ فروسولا میلا از اسپانیا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر کایجی اوگینو از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شاکری در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۸ دالگات عبدالقدیروف از روسیه را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار باید مقابل جسی مندز از آمریکا قرار بگیرد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی رضایی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۶ ابراهیم یاپراک از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر زلیم خان موتسوخایف از لهستان را از پیش رو برداشت. و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر پاول گرایور از مولداوی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ عمربک تالایبک اولو از قرقیزستان را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. وی در این دیدار باید مقابل می یر شاپیرو از آمریکا مبارزه کند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم فرزاد صفی جهانشاهی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب ابراگیم کادیف از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. صفی جهانشاهی در این گروه ابتدا به مصاف ژانیربای از قزاقستان می رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد به مصاف آلیم میسومیتوف از اوکراین می رود و در صورت غلبه بر این حریف به دیدار رده بندی راه می یابد تا در مقابل علی تکوکایف از آذربایجان قرار بگیرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر توچی گوا از چین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ کامیل کوروگلیف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بابالو دراین مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ کامدن مک دانل از آمریکا را شکست داد و به فینال رسید. وی در این دیدار مقابل ایوان پریماچنکو از اوکراین مبارزه خواهد کرد.

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 46005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha