جنگ روسیه و اوکراین یکی از خواسته های ناتو برای برهم زدن نظم نوین بین الملل به نفع هژمونی آمریکاست/مردم اوکراین قربانی ناتو و تداوم هژمون آمریکا شده اند

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: بی شک مردم و کشور اوکراین قربانی ناتو و سیاست های امریکا و تداوم هژمون آمریکا شده اند، چرا که به هیچ وجه برای آمریکا مهم نیست سرنوشت مردم اوکراین و این کشور چه می شود، بلکه تنها مساله مهم برای انها شکست روسیه دراین نبرد است. آمریکا با طولانی شدن جنگ اوکراین تلاش می کند روسیه را به لاک دفاعی برگرداند تا نتواند شرق جدید را برعلیه غرب ایجاد کند، به همین دلیل آمریکا دست به اقداماتی بر علیه بشریت مثل ارسال  بمب های غیر متعارف خوشه ای به اوکراین کرده است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد به زوایای پیدا و پنهان نقش آمریکا در تداوم جنگ در اوکراین و واقعیت های پشت پرده ای که به تدریج بر افکار عمومی آشکار می شود؛ گفت: جنگ روسیه و اوکراین یکی از خواسته های ناتو برای برهم زدن نظم نوین بین الملل به نفع هژمونی آمریکاست؛ چرا که آمریکایی ها احساس می کردند روسیه و همپیمانان این کشور مثل چین و دیگر کشورها سد دفاعی در مقابل هژمونی آمریکا ایجاد کرده اند یا در حال تکمیل این سد هستند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: بی تردید آمریکا برای برهم زدن چنین طرحی اوکراین راقربانی مطامع خود کرد تا با گسترش جنگ بزرگی علیه روسیه به صورت نیابتی عملا ناتو را در مقابل توسعه طلبی هایی که وجود دارد تجهیز و به عنوان سد دفاعی از آنها برای تسلط هر چه بیشتر خود در جهان استفاده کند.

کنعانی مقدم با قربانی خواندن مردم اوکراین توضیح داد: بی شک مردم و کشور اوکراین قربانی ناتو و سیاست های امریکا و تداوم هژمون آمریکا شده اند، چرا که به هیچ وجه برای آمریکا مهم نیست سرنوشت مردم اوکراین و این کشور چه می شود، بلکه تنها مساله مهم برای انها شکست روسیه دراین نبرد است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی خاطر نشان کرد: آمریکا با طولانی شدن جنگ اوکراین تلاش می کند روسیه را به لاک دفاعی برگرداند تا نتواند شرق جدید را برعلیه غرب ایجاد کند، به همین دلیل آمریکا دست به اقداماتی بر علیه بشریت مثل ارسال بمب های غیر متعارف خوشه ای و سلاح های شیمیایی و سلاح های اتمی تضعیف شده به اوکراین کرده است.

حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی توضیح داد: بی تردید این موضوع می تواند یکی از راهبردهای آمریکا برای توسعه جنگ در منطقه اوکراین باشد، بنابراین می توان باور کرد امروز اوکراین عملا میدان نبرد غرب و شرق جدیدی شده است تا خواسته های آمریکا محقق شود.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در پایان گفت و گو تاکید نمود: قاعدتا کمک های امریکا به اوکراین فقط در جهت حفظ منافع خود است به این خاطر امروز درکنار کشورهای اروپایی و ناتو ایستاده است، پس آمریکا حامی مردم اوکراین نیست و با ارسال سلاح های کشتار جمعی قصد دفاع از مردم اوکراین را ندارد.

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 45276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha